خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری بروجرد مطرح کرد؛

ضرورت بازنگری در سود تسهیلات اعطایی به تعاونی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۱۳۸

رئیس دادگستری بروجرد بر ضرورت بازنگری و تحول در نرخ سود تسهیلات اعطایی به تعاونی‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایلنا،  خیر علی کرمی عالم در نشست با تعاونگران بروجرد که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، با اشاره به نقش تاثیرگذار تعاونی‌ها  اظهار داشت: تعاونی‌ها به تعبیر رهبر معظم انقلاب یکی از اساسی‌ترین و منطقی‌ترین راه‌حل‌های برقراری عدالت در جامعه هستند‌.

وی با بیان اینکه فعالیت تعاونی‌ها در ارتقای کیفیت خدمات و اشتغال بسیار مطلوب است، افزود: از نمونه‌های بارز کارکرد تعاونی‌ها می‌توان به تعاونی‌های مسکن اشاره کرد که در تامین نیاز اقشار کم‌درآمد جامعه به مسکن موثر عمل کرده‌اند.

رئیس دادگستری بروجرد با اشاره به اینکه تعاونی‌های مسکن جزو تعاونی‌های مصرف و توزیعی محسوب می‌شوند و نیاز به حمایت دولت و مجلس دارند‌، اظهار کرد: متاسفانه مشکلات و موانعی در مسیر فعالیت تعاونی‌ها وجود دارد که باید با تلاش دستگاه‌های مربوطه برطرف شود.

وی سیاست‌های  ربوی بانک‌ها را به عنوان مانع جدی تعاونی‌ها در مسیر تولید و تامین نیاز جامعه برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر بانک‌ها حداقل نرخ سود تسهیلات مسکن ۲۳ درصد اعلام کرده‌اند و از طرفی با مانع‌تراشی و تعیین سنگین که خلاف شرع و قوانین اسلام و عدالت و حتی عُرف جهانی، سبب زمین‌گیر شدن تعاونی و اعضا و درنهایت تملک وثیقه و تعطیلی آن می‌شوند که زیبنده نظام اسلامی و شیعه نیست.

 کرمی عالم خواستار ورود دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تحول نظام بانکی و کاهش نرخ تسهیلات شد و خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید متحول و سود بانکی به حداقل کاهش یابد و این نیازمند بازنگری در سیاست‌های بانکی با ورود دولت و مجلس شورای اسلامی است.

وی، تامین منابع مورد نیاز طرح‌های تعاونی، به‌روزرسانی مالکیت و دارایی شرکت‌های تعاونی، کمک و تسهیل در اخذ مجوزها، کاهش مدت زمان استعلامات، تخصیص ارز دولتی و رفع موانع نقدینگی، شناسایی اعضای ضعیف هیئت مدیره تعاونی‌ها و حذف آنها برای جلوگیری از لطمه به نام تعاونی را از مواردی دانست که باید با تعامل بین بخشی دستگاه‌های ذیربط در مسیر فعالیت تعاونی‌ها به صورت جهادی پیگیری و عملیاتی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز