خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت سیاسی استاندار قزوین:

نباید تیم انتخاباتی استان را متهم به جانبداری کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۶۶۲

برای تامین امنیت شوخی و تعارف نداریم

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: ما نباید تیم انتخاباتی را متهم به جانبداری کنیم، این کار لطف به مردم نیست؛ باید اصل را بر بی‌طرفی گذاشت، مسئولیتی که داریم امانت مردم در دست ما است و ذره‌ای اجازه نمی‌دهیم به امانت مردم خدشه‌ای وارد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست هم‌اندیشی استاندار قزوین با اصحاب رسانه روز گذشته به مناسبت هفته دولت با حضور معاونین و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در سالن جلسات باغستان برگزار شد.

عباس کاظمی در این نشست گفت: در رابطه با خانه مطبوعات سیاست وزارت ارشاد بر این است که انتخابات به صورت متمرکز و ملی برگزار شود که اطلاع رسانی خواهد شد و عزم وزارت‌خانه بر برگزاری این انتخابات است.

سرپرست معاونت، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین درباره انتخابات اسفند ماه عنوان کرد: میزان مراجعه و ثبت نام در مرحله اولیه نوید انتخاباتی پرشور را می‌دهد و چهره‌های برجسته جریان‌های مختلف سیاسی حاضر شده‌اند، در استان ۷۲۶ نفر ثبت نام کرده‌اند که در نوع خود بی نظیر بوده و بیش از سه برابر دوره قبل است.

وی تاکید کرد: درباره تایید صلاحیت‌ها قانون فصل‌الخطاب است و میزان عناصری که به مراحل پایانی رقابت می‌رسند بیش از دوره‌های قبل خواهد بود، نباید پیش‌داوری کرد.

قزوین رتبه ششم پیش‌ثبت نام انتخابات مجلس را کسب کرد

این مسئول بیان کرد: ۱۸ درصد ثبت نام کنندگان خانم هستند که رتبه سوم کشوری است، در میزان مجموع ثبت نام هم جایگاه ششم کشوری را داریم، بیش از ۷۰ درصد در رده سنی ۳۰ تا ۵۰ سال قرار دارند و ۱۴ درصد مدرک دکترا دارند.

کاظمی ادامه داد: تلاش شده ظرفیت‌های اجرایی در برگزاری سالم انتخابات پای کار بیاید و هماهنگی‌ها افزایش پیدا کند، با اصلاح و ابلاغ قانون جدید، فرصت برای برگزاری پرشور انتخابات فراهم شده است.

وی عنوان کرد: برای برگزاری پرشور انتخابات با جریانات سیاسی نشست‌های مختلف برگزار شده که ادامه دار خواهد بود، با کانون‌ها و اصناف هم جلساتی خواهیم داشت.

کاظمی اظهار کرد: برای پیگیری گله‌مندی و نارضایتی مردم هم گروهی تشکیل شده و در این راستا از مطالبه‌گران مردمی هم استفاده شده است.

این مسئول عنوان کرد: درباره اینکه در انتخابات برای حذف جریانی تلاش می‌کنیم؛ تعجب می‌کنم که این گفته‌ها از کجا می‌آید و مطرح می‌شود، اگر مصداق و سند باشد حاضر به پاسخگویی در هر نهادی هستیم، اما اگر مصداقی نیست حاضرم خصوصی صحبت کنم و اگر به نتیجه رسیدید می‌توانید نظرات خود را اعلام بکنید.

فرماندهان اغتشاشات سال گذشته در ضعیف‌ترین حالت قرار دارند

وی درباره حوادث سال گذشته بیان کرد: تلاش این دولت شنیدن نقد و اعتراض مردم است، چیزی که سال گذشته رقم خورد اغتشاش بود که کانون آن کاملا مشخص است؛ البته به هدف نرسید، خیلی از عناصری که اعتراض داشتند دست رد به سینه فرماندهان اغتشاشات زدند که نکته‌ای قابل توجه است.

وی گفت: سال گذشته قزوین جزء امن‌ترین و کم مساله‌ترین استان‌های کشور بود، در آستانه سالگرد اتفاقات سال گذشته هم آمادگی وجود دارد؛ در حوزه تامین امنیت شوخی و تعارف نداریم و آمادگی ما همیشگی است.

سرپرست معاونت، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین ادامه داد: امروز همان کسانی که خود را فرماندهان اغتشاشات معرفی می‌کردند به جان هم افتاده و در برابر  قدرت مردم سر تسلیم فرود آورده‌اند و درحال حاضر در ضعیف‌ترین حالت ممکن قرار دارند و مواردی که در رسانه‌ها مطرح می‌کنند لاف است و پیش‌بینی می‌شود در سالگرد حوادث سال گذشته مشکل خاصی در استان و کشور نخواهیم داشت.

ارتباط مدیران استان با مجموع نمایندگان محترمانه است

این مسئول بیان کرد: نباید براساس ذهنیت و نیت خوانی قضاوت و بیان کنیم، اگر چنین دیدگاهی داشته باشیم باید هر لحظه منتظر باشیم دیگران هم به این شکل ما را قضاوت کنند، درباره اینکه گفته شود در مقابل نمایندگان اعلام جنگ صورت گرفته اگر سند و مصداق روشنی وجود دارد دعوت می‌کنم ارائه شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین تاکید کرد: نوع ارتباط مدیران استان با مجموع نمایندگان محترمانه و منطقی و در چارچوب است، جایی که فراتر از قانون توقع وجود داشته باشد چالش ایجاد می‌شود و همین چالش‌ها هم باید در فضای اخلاق حل شود.

وی ادامه داد: ارتباط حداکثری به این معنا نیست که اختلاف سلیقه وجود ندارد؛ اما نوع تعاملات اصلا اینگونه نیست که با تعابیری خاص در رسانه ها نطرح می‌شود، این فضا به وحدت و انسجام کمک نمی‌کند.

کاظمی ادامه داد: درباره استان رئیس شوای وحدت  ائتلاف سابق درباره مدیران ارشد استان به راحتی و صراحت اظهار نظر کردند، نمی‌توان بیان صریح و آشکار را نادیده بگیریم و برخی حرف‌های محفلی را نسبت دهیم، از همه دعوت می‌کنم در این حوزه مراقب باشید.

تقوای سیاسی و طهارت اقتصادی ملاک انجام کارها در استان است

وی بیان کرد: ما قرار نیست انتقام بگیریم، در اختلاف سلیقه چارچوب ها مشخص است و رویکرد دولت خدمت همه جانبه به مردم است و بنا نیست کار دیگری بکنیم که ما  را از خدمت به مردم غافل کند.

این مسئول ادامه داد: تقوای سیاسی و طهارت اقتصادی هم ضرورت دارد و در استان ملاک است و غیر از این را بیراهه می‌دانیم و وقت دولت را صرف این موضوعات نمی‌کنیم.

در این نشست چالشی که بیش از سه ساعت به طول انجامید، اصحاب رسانه از سلایق مختلف حضور داشته و پرسش‌ها و دغدغه‌های آن‌ها مطرح و استاندار و معاونین او به پرسش‌ها پاسخ دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز