خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت مدیره انجمن چهره‌پردازان مطرح کرد؛

۱۱ صنف در انتخابات خانه سینما حق رای نداشتند/ چرا کانون کارگردانان توانست رای بدهد اما بقیه نه؟/ نتیجه واکنش قانونی خود را اعلام می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۸۲۰

محسن ملکی درباره انتخابات خانه سینما می‌گوید: در این انتخابات کم‌لطفی صورت گرفت. براساس قانون انجمن چهره‌پردازان می‌توانست رای بدهد اما از رای دادن عبدالله اسکندری جلوگیری شد. این در حالی است که کانون کارگردانان با شرایطی مشابه ما، هم در انتخابات شرکت کرد و هم کاندیدای خود را معرفی کرد.

محسن ملکی (نایب رییس هیأت مدیره انجمن چهره‌پردازان خانه سینما) درباره انتخابات هیات مدیره خانه سینما و دلیل شرکت نکردن انجمن چهره‌پردازان در این انتخابات به خبرنگار ایلنا گفت: در این انتخابات مقداری کم‌لطفی صورت گرفت. ما علی‌رغم اینکه ثبت وزارت کار شده هستیم و برای دریافت شناسه نیز اقدام کرده‌ایم، چون سایت بسته شده بود، شناسه به دستمان نرسید. بر همین اساس اول در مجمع عمومی که قبل از انتخابات انجام می‌شد گفته بودند آنهایی که ثبت هستند ولی شناسه ندارند، می‌توانند در انتخابات رای بدهند ولی حق معرفی کاندیدا نداشته و تنها صنف‌هایی که شناسه دارند، می‌توانند کاندیدا معرفی کنند. اینکه حال مجددا قوانین آنها بر چه اساس تغییر کرد، نمی‌دانم؛ ولی در نهایت گفتند که نه حق رای دارید و نه حق معرفی کاندیدا. به همین دلیل ما نتوانستیم رای بدهیم.

وی همچنین درباره اینکه چطور کانون کارگردانان بدون داشتن شناسه در انتخابات شرکت کرده است، اظهار داشت: تا دو روز قبل نمی‌دانستم که کانون کارگردانان هم شناسه نداشته و دقیقا وضعیتی مشابه ما داشته است. اما کانون کارگردانان هم در انتخابات شرکت کرد و هم آقای محمدعلی نجفی را به عنوان کاندیدا معرفی کرده بود که اتفاقا ایشان انتخاب هم شد.

ملکی در ادامه بیان کرد: حتی من در مجمع عمومی به آقای رجبی فروتن که نماینده وزارت ارشاد بود هم اعلام کردم که ما برای شناسه اقدام کرده‌ایم. خود هیات مدیره هم گفته بود بعد از انتخابات، اگر مشکلی باشد تا ۲۰ روز یک ماه فرصت دارند که شناسه را اعلام کنند. ما هم نهایت تا ۲۰ روز دیگر شناسه‌مان را اعلام می‌کردیم ولی متاسفانه دوستان قبول نکردند. آقای عبدالله اسکندری روز انتخابات آمده بود تا رای بدهد. به هر حال ایشان  از پیشکسوت سینما هستند و احترامشان واجب است ولی متاسفانه مانع رای دادنشان شدند.

وی درباره اینکه آیا قصد معرفی کاندیدا برای انتخابات را داشتند، اظهار داشت: ما از ابتدا هم قصد نداشتیم که فردی را به عنوان کاندیدا معرفی کنیم ولی می‌خواستیم رای بدهیم و برای این موضوع من و آقای اسکندری از طرف هیات مدیره در روز انتخابات حاضر شدیم ولی اجازه ندادند که رای بدهیم. البته اشخاص دیگری همچون غلامرضا موسوی از تهیه‌کنندگان سینما نیز در روز انتخابات حضور داشت ولی ایشان هم رای نداد.

نایب رییس هیأت مدیره انجمن چهره‌پردازان در ادامه بیان کرد: زمانی که متوجه شدم کانون کارگردانان شرایطی همچون ما داشته است، بیشتر از این موضوع ناراحت شدم چراکه باتوجه به اینکه آنها از این موضوع مطلع بودند، این سوال پیش آمد که چرا آنها رای دادند و کاندیدا داشتند و کاندیدایشان هم انتخاب شد؟

ملکی باتوجه به شرایط کانون کارگردانان درباره امکان ملغی شدن این انتخابات نیز گفت: چون اعضای علی‌البدل دارند؛ اگر کسی به دلیل نداشتن شناسه حذف شود، به صورت اتوماتیک‌وار عضو عدل بدل به جایشان به هیات مدیره اضافه می‌شود. در نتیجه تا جایی که من اطلاع دارم، برگزاری مجدد انتخابات معنی ندارد.

وی همچنین درباره اعتراض انجمن چهره‌پردازان به دلیل رای ندادن در انتخابات نیز بیان کرد: تا جایی که من می‌دانم ۱۱ صنف در انتخابات رای ندادند که از این میزان تعدادی ثبت نشده‌ و قانون می‌گوید که باید ثبت شوند. اما ۵ صنف از آنها ثبت هم شده‌اند ولی شناسه‌شان هنوز نیامده است. حتی برای شناسه اقدام هم کرده‌اند، ولی چون زمان زیادی می‌برد و یک‌سری از صنف‌ها مشکلات درون صنفی داشتند، برای گرفتن شناسه مقداری زمان صرف شد. واقعا نمی‌دانم در این اوضاع و احوال چه بگویم.

نایب رییس هیأت مدیره انجمن چهره‌پردازان در پایان درباره اینکه با این شرایط آیا موضع اعتراضی از سوی انجمن برای رد انتخابات اتخاذ می‌شود؟ اظهار داشت: برای این موضوع آقای اسکندری به عنوان رییس صنف باید تصمیم بگیرد. اینکه آیا اعتراض قانونی انجام بدهیم یا اینکه فقط گله‌مند بشویم کفایت می‌کند؟ به شخصه در این مسئله تصمیم‌گیرنده نیستم. در واقع آقای اسکندری هم همه‌چیز را به مشورت می‌گذارد و شورا باید در این باره تصمیم بگیرد. در نتیجه بعد از جلسه شورا این موضوع را مطرح کرده و اگر جمع تصمیم بگیرد که اعتراض قانونی نسبت به این موضوع داشته باشیم، کتبا آن را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز