خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون استان:

اهدای خون در قزوین سه درصد بالاتر از میانگین کشوری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۴۸۷

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: متوسط اهدای خون در استان قزوین حدود ۳ درصد بیشتر از نرخ متوسط کشوری است.

به گزارش ایلنا، عباس طالبیان با خضور در در جلسه صحن علنی شورای شهر قزوین با بیان اینکه استان در حوزه اهدای خون در رتبه نهم کشوری قرار دارد، اظهار کرد: متوسط اهدای خون در استان قزوین ۲۹/۲۳ درصد است، درحالی که این رقم در کشور ۲۵/۶ درصد است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین ادامه داد: در استان قزوین ۱۵ بیمارستان دولتی و خصوصی وجود دارد که صد درصد نیاز این مراکز به خون و فرآورده‌های خونی را تامین می‌کنیم.

وی دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمار اهدای خون بانوان استان گفت: در استان قزوین متوسط اهدای خون بانوان ۷ درصد است که ۳ درصد بیشتر از معدل کشوری است، همچنین کمترین میزان ضایعات خونی در کشور متعلق به استان قزوین است و بیشترین طرح‌های پایلوت حوزه انتقال خون از قزوین شروع می‌شود. 

به گفته طالبیان از جمعیت مراجعه‌کنندگان به مراکز انتقال خون در سال گذشته حدود ۴۰ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند که محصولات پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز ناشی از این میزان خون اهدا شده بین مراکز بیمارستانی استان قزوین توزیع شده است.  

وی در ادامه خواستار توجه و حمایت دستگاه‌ها از جمله شورا و شهرداری قزوین در تقویت زیرساخت‌های انتقال خون و فرهنگ‌سازی شد و گفت: وجود یک دستگاه اتوبوس سیار خون‌گیری با توجه به ظرفیت خوب اهدا کنندگان در قزوین و سایر نقاط استان ضروری است و در این راستا نیازمند حمایت مسئولین هستیم.

این مسئول تاکید کرد: افزایش تبلیغات و فرهنگ‌سازی در حوزه مشارکت شهروندان در اهدای خون و تقویت زیرساخت‌ها در حوزه انتقال خون از جمله مواردی است که انتظار می‌رود حمایت‌هایی در این راستا از سوی شورا و شهرداری قزوین در راستای افزایش همکاری‌های دو جانبه صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز