خبرگزاری کار ایران

دست رد فرمانداری رودبار به سینه مردم؛

اهالی برای استفاده از آب چشمه قدیمی روستا ذی حق نیستند/ برای تامین آب فکر دیگری بکنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۹۱۱

علیرغم تشدید موضوع بی آبی در برخی از روستاهای شهرستان رودبار که انتظار می رفت مسوولین ذیربط با تدبیر و چاره اندیشی در صدد رفع مساله بر بیایند با تهدید نمایندگان مردم و فرافکنی از موضوع برطرف کردن مشکلات کم آبی طفره می روند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز جمعه جمعی از اهالی روستای داماش با تجمع در مسجد محل و دعوت از نمایندگان شورای روستا و وکیل اهالی برای پیگیری موضوع کم آبی نهایتا تصمیم گرفتند که نمایندگانشان جلسه ای را در فرمانداری شهرستان رودبار با مسوولان ذیربط برگزار کنند تا در فضای گفت وگو و تعامل بتوانند مشکل بی آبی روستا را برطرف نمایند.

نمایندگان مردم در شورای روستا که روز جمعه سعی در کنترل مردم و متقاعد کردن آنها برای پیگیری مطالباتشان از شیوه های قانونی را داشتند به مردم این قول را دادند که در جلسه ای با مسوولان ذیربط در فرمانداری موضوع را دنبال خواهند کرد تا بدون تنش موضوع بی آبی حل و فصل شود.

شورای روستا تمام تلاش خود را بکار گرفت تا در روز جمعه از تجمع مردم دربرابر کارخانه آب معدنی داماش که به تعهدات خود در برداشت آب از منابع روستا پایبند نیست ممانعت به عمل آورند.

 اما مسوولان ذیربط که اقدام به برگزاری جلسه در فرمانداری شهرستان رودبار نمودند نه تنها چشم خود را بر تخلفات آب منطقه ای گیلان و کارخانه آب معدنی داماش بستند، بلکه مردم را در استفاده از آب چشمه قدیمی روستا ذی حق ندانسته و با استدلال های عجیب و غیر منطقی به جای پاسخ دادن به مطالبات برحق مردم از نمایندگان آنها در شورا خواستند که فکر دیگری برای تامین آب روستا نمایند.

در این جلسه حتی مسوولان ذیربط حاضر به شنیدن استدلال ها و حرف های وکیل مردم روستا که پیگیر شکایت از آب منطقه ای گیلان و کارخانه و آب معدنی داماش می باشد نیز نشدند و از نمایندگان مردم و وکیل آنها خواستند که دیگر پیگیر مطالبه مردم در خصوص مشکل آب منطقه نباشند.

همه اینها در حالی است که به دلیل عدم توجه مسوولین و بی تفاوت گذشتن از کنار موضوع بی آبی، روز جمعه مردم خشمگین قصد تجمع در مقابل کارخانه و قطع آب این واحد و همچنین جلوگیری از انتقال آب توسط خودروهای متعلق به کارخانه به بیرون از روستا را داشتند که میانجی گری اعضای شورای روستا و دهیار مانع از این موضوع به طور موقت شد.

با دست رد مسوولان شهرستان رودبار به سینه مردم در پیگیری منطقی و قانونمند مطالباتشان تبعات هرگونه تنش و اتفاق ناگواری در منطقه متوجه آنان است چرا که مردم و نمایندگانشان همه تلاش های خود را به کار گرفتند که از طریق قانونی مطالبات خود را پیگیری نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز