خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پست فارس خواستار شد؛

شهروندان براى تحویل گذرنامه اربعین به اداره پست مراجعه نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۵۰۳

مدیرکل پست فارس گفت: روزهاى پرترافیک پستى را در پیش رو داریم که به دلیل افزایش جدى ترافیک گذرنامه‌هاى اربعین است، از این رو مردم باید صبورى و همراهى داشته باشند تا به موقع گذرنامه‌ها را به آنها تحویل دهیم.

مهدى آزادى در گفت‌وگو با ایلنا افزود: در واقع فلسفه کارى پست این گونه نیست که مراجعه مردمى را پذیرا باشیم، از این رو زیرساخت هایى مانند سالن، سیستم سرمایش و گرمایشى و... براى پذیرش‌هاى مردمى نداریم و با مراجعه مردم تنها روند کار کند مى‌شود.

وى تصریح کرد: از مردم تقاضاى ویژه داریم که براى تحویل گذرنامه به اداره پست مراجعه نکنند، چرا که در محل اداره پست، شرایط تحویل گذرنامه و هیچ مرسوله‌اى نیست و مرسوله‌ها براساس وظیفه به آدرس درج شده ارسال خواهند شد.

مدیرکل پست فارس خاطرنشان کرد: درخواست گذرنامه به اداره مهاجرین مربوط مى شود و درصورتى که به موقع چاپ شود، اداره پست ظرف مدت زمان یک تا 3 روز گذرنامه را به دست متقاضیان خواهد رساند؛ از این رو زائرین باید زودتر به دفاتر مهاجرتى مراجعه کنند.

آزادى با اشاره به اینکه درحال حاضر با ازدحام متقاضیان براى دریافت گذرنامه در اداره پست روبرو هستیم، ابراز کرد: این موضوع به زمان تولید و ساخت گذرنامه بر مى گردد، چرا که زمانى که به پست ارسال شود، در کمترین زمان ممکن گذرنامه هاى ارسال شده را تحویل متقاضیان خواهیم داد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد اربعین در شرکت پست ملى ایران و استان ها براى تحویل گذرنامه هاى زائرین گفت: با توجه به نزدیکى اربعین حسینى تلاش مى شود تا گذرنامه هاى زائرین به موقع به آنها تحویل داده شود.

مدیرکل پست فارس بیان کرد: متقاضیان براى درخواست گذرنامه زودتر به اداره مهاجرین مراجعه و اقدام کنند؛ در این راستا اطلاع رسانى ها زودتر انجام شده است تا از ترافیک پستى در این ایام و تاخیرهاى احتمالى جلوگیرى شود.

مدیرکل پست فارس عنوان کرد: در شهر شیراز از ظرفیت 220 نفرى نامه رسان ها استفاده شده است تا گذرنامه هاى اربعین که به دست پست رسیده است به موقع تحویل متقاضیان دهیم.

آزادى افزود: در ایام اربعین سال گذشته بین 4تا 5 هزار نفر به اداره پست براى دریافت گذرنامه مراجعه داشتند درحالى که گذرنامه اى تحویل پست نشده بود.

وى با اشاره به اینکه در نزدیکى اربعین زائرین زیادى که آماده حرکت به عراق هستند براى دریافت گذرنامه به اداره پست مراجعه مى کنند، ابراز کرد: این شیوه اشتباه است، چرا که پست حسب وظیفه اى که دارد گذرنامه ها را به منازل متقاضیان ارسال مى کند.

مدیرکل پست فارس با اشاره به اینکه در روزهاى معمول روزانه بین 30 تا 40 مرسوله گذرنامه در سطح شهر توزیع مى شد، عنوان کرد: امسال و در نزدیک ایام اربعین در هفته گذشته، روزانه 700 تا 800 گذرنامه توزیع شد و در این هفته تنها در یک روز 2هزار و 730 گذرنامه توزیع شده است. وى گفت: آمار توزیع گذرنامه در یک ماه اخیر 45 هزار و 144 مورد بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز