خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان:

نظارت بر مراکز خرید و فروش اموال مسروقه در قزوین با جدیت پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۳۸۶

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: اگر مال‌خری نباشد به طور قطع آمار وقوع بزه سرقت نیز کاهش خواهد یافت؛ از این رو اجرای طرح نظارت بر مراکز خرید و فروش مال مسروقه با حضور و مشارکت نهادهای متولی این حوزه و شناسایی اموال مالخران با استفاده از ظرفیت‌های قانونی اهمیت دارد.

به گزارش ایلنا، علی فولیان با اشاره به نقش معتادان متجاهر در افزایش سرقت‌های خرد در استان و اشاره به دور باطل در درمان معتادان گفت: چرا علاوه بر ایجاد کمپ‌های ترک اعتیاد با هدف نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی؛ مساله درمان معتادان تاکنون به صورت ریشه‌ای حل نشده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین ادامه داد: این مراکز چقدر به اهداف خود در زمینه درمان و کاهش آسیب‌ها دست یافته‌اند؛ چنانچه رویکردها یا شیوه‌های اجرایی برای رفع این معضل درست و کارآمد نیست باید تغییر و اصلاح شوند.

وی تاکید کرد: نگهداری فرد معتاد در مراکز خصوصی و دولتی ترک اعتیاد باید منجر به کمتر شدن آسیب در خود معتاد و در جامعه و در نهایت به کاهش آسیب‌ها و جرایم در استان منتهی شود.

این مقام قضایی استان با یادآوری اینکه بیشتر سارقین سابقه‌دار و مجرمینی که دارای احکام قطعی قضایی هستند در سرقت‌ها دخیل‌اند، گفت: لازم است کارگروه جلب محکومان متواری و شناسایی و دستگیری سارقین دارای احکام قطعی قضایی و ارائه گزارش ماهیانه وضعیت این متهمین از سوی پلیس پیشگیری و دادسراهای عمومی و انقلاب شهرستان‌ها تقویت شود.

وی ادامه داد: نباید به سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار مرخصی داده شود و در مورد این دسته از مرتکبین جرایم، نهادهای ارفاقی نباید اعمال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز