خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه خبر داد؛

مهار آتش‌سوزی «پناهگاه حیات وحش بیستون»/ ارتفاع آتش به ۵ متر می‌رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۰۶۷

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از مهار آتش‌سوزی پناهگاه حیات‌وحش بیستون بعد از حدود دو روز تلاش شبانه‌روزی خبر داد و گفت: متاسفانه ۱۸۰ هکتار از وسعت این منطقه درگیر حریق شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ار کرمانشاه، اصغر آغاز  با اشاره به آغاز آتش‌سوزی در پناهگاه حیات‌وحش بیستون  از ساعت ۱۳ ظهر روز یکشنبه (۱۵ مرداد)، گفت: با تلاش نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و سایر بخش‌ها، خوشبختانه آتش ساعت ۲۳ شب گذشته (۱۶ مرداد) و بعد از حدود دو روز مهار شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در این آتش‌سوزی با احتساب پوشش جنگلی و مرتعی، حدود ۱۸۰ هکتار از وسعت منطقه در آتش سوخت، اما خوشبختانه آسیب جدی به گونه‌های جانواری وارد نشد و تنها حشرات و تعداد محدودی از خزندگان آسیب دیدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه عامل انسانی را دلیل اصلی بروز این آتش‌سوزی اعلام کرد و یادآور شد: مقابله با آتش بسیار دشوار بود، چون با وزش شدید باد مواجه بودیم و برخی لحظات امکان آسیب رسیدن به نیروهای ما وجود داشت. به علاوه در برخی نقاط ارتفاع آتش به حدود پنج متر می‌رسید.

آغاز تاکید کرد: این هشتمین آتش سوزی مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان از ابتدای امسال تاکنون است که متاسفانه وسعت قابل توجهی هم داشت.

وی با اشاره به اینکه فصل گرما حدود دو ماه دیگر ادامه دارد، درباره احتمال تداوم آتش‌سوزی‌ها هشدار داد و خواستار توجه بیشتر مردم و خصوصا گردشگران به ‌رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز