خبرگزاری کار ایران

هواشناسی هشدار نارنجی صادر کرد؛

احتمال بارش تگرگ و جاری شدن سیل در خراسان شمالی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۶۳۱

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی نسبت به تغییر وضعیت شرایط جوی در استان، هشدار نارنجی اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، در این اطلاعیه، نسبت به کاهش ۶ تا ۸ درجه ای دمای هوا و احتمال جاری شدن روان‌آب و سیلاب هشدار داده شده است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی در این خصوص اظهار کرد: این سامانه با رشد ابرهای همرفتی، وزش باد لحظه‌ای شدید، رگبار باران و رعدوبرق با احتمال بارش تگرگ توصیف می‌شود که می‌تواند مخاطراتی را ایجاد کند.

مهری هاشمی با بیان اینکه فعالیت سامانه مذکور از امروز آغاز می‌شود، تاکید کرد: این سامانه در اغلب نقاط استان به ویژه شهرستان‌های راز و جرگلان، بجنورد، شیروان، بخش‌هایی از مانه و سملقان، فاروج و اسفراین فعال خواهد بود.

وی زمان پایان فعالیت سامانه مذکور را عصر فردا اعلام کرد و افزود: صاعقه، جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها، خسارت به سازه های موقت و کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در گرمترین ساعت‌ها از جمله آثار مخاطره آمیز این سامانه پیش بینی می‌شود.

هاشمی، برخورداری از چرای دام و استقرار کندوها در ارتفاعات و حاشیه مسیل‌ها، خودداری از اتراق و توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و انتقال محصولات برداشت شده به انبارهای مسقف و استاندارد تاکید کرد و گفت: اطمینان از استحکام پوشش گلخانه‌ها و سازه‌های سبک، کنترل سطح آب و ورودی استخرهای آبزی پروری و جلوگیری از ورود روانآب آلوده، جلوگیری از نفوذ روانآب و سیلاب به اماکن نگهداری دام و طیور، احتیاط در هنگام کار در ارتفاعات، استحکام گودبرداری‌ها و محافظت از مصالح ساختمانی در برابر بارش، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و همچنین عدم صعود به ارتفاعات از جمله مهم ترین نکاتی است که طی امروز و فردا باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز