خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه و بودجه کشور:

تامین منابع مالی پروژه‌های اضطراری وزارت نیرو در راس برنامه‌های برنامه و بودجه قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۱۶۷

معاون امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: باتوجه به اهمیت پروژه‌های عمرانی در حوزه منابع آبی در هر منطقه و تاثیر آن در توسعه و اشتغال پایدار، تامین منابع مالی پروژه‌های اولویت دار و اضطراری وزارت نیرو در راس برنامه‌های کاری این سازمان قرار دارد.

به گزارش ایلنا، معاون امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین ضمن بازدید از روند اجرایی پروژه‌های احداث سد مخزنی نهب، شبکه آبیاری و زهکشی نهب و سد بالاخانلو از نزدیک در جریان مسائل کاری این پروژه‌های مهم آبی استان قرار گرفتند.

کیومرث سبزی در این بازدید گفت: خوشبختانه همکاری مناسب عوامل کارفرما، مشاور و پیمانکار در کنار تعهد و تخصص آن‌ها سبب شده تا شاهد کیفیت بسیار خوبی در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی در حوزه منابع آبی استان قزوین باشیم.

معاون امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد: موضوع مربوط به اعتبارات و تخصیص به موقع منابع مالی یکی از موضوعات مطروحه در پروژه‌های عمرانی در حوزه منابع آبی است که امیدواریم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بزودی شاهد گشایشی در این خصوص باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین هم در حاشیه این بازدید اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی سد نهب در حال حاضر بیش از 96 درصد است، این درحالی است که پیشرفت فیزیکی بدنه سد 99.5 درصد بوده و بیشتر کارهای هیدرومکانیکال و خرید و نصب تجهیزات ابزار دقیق نیز انجام شده است.

منصور ستوده افزود: تکمیل تاج سد، سرریز، تملک باقیمانده اراضی دریاچه سد و تکمیل ساختمان های اداری از جمله کارهای باقیمانده این پروژه است که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته این بخش از کار نیز با سرعت و کیفیت بالا درحال انجام است.

وی با اشاره به میزان اعتبارات هزینه شده برای ساخت سد نهب، عنوان کرد: تاکنون 5 هزار میلیارد ریال بابت ساخت این سد هزینه شده و به 2 هزار و 500 میلیارد ریال دیگر جهت تکمیل کارهای باقیمانده و یک‌هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار جهت تملک اراضی نیاز داریم.

این مسئول احداث سد بالاخانلو گفت: این سد با هدف تامین آب شرب 5 شهر و 30 روستای جنوب استان بر روی رودخانه حاجی عرب در حال ساخت است که با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز