خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران به ایلنا خبر داد؛

هفته آینده؛ آغاز فعالیت کمیسیون‌های شورای شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۹۳

افزایش تعداد کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی بر عملکرد نظارتی شورا نسبت به فعالیت‌های شهرداری تهران تأثیرگذار است / در صورت به سرانجام رسیدن اعضا بر سر تعداد کمیسیون‌ها از هفته آینده کمسیون‌های شورا فعال خواهد شد و نظارت خود را آغاز می‌کند.

ایلنا: عضو شورای شهر تهران از اغاز فعالیت کمیسیون‌های شورای شهر تهران در دور چهار از هفته آینده خبر داد.

" محسن سرخو " در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه کارگروهی به منظور بررسی دقیق تعداد کمیسیون‌ها موضوعات و وظایف آنها تشکیل شده است اظهار کرد: این کمیسیون در صورت جمع‌بندی مطالب و اهداف مورد نظر نتیجه را روز سه‌شنبه به شورای شهر ارائه می‌دهد. بر این اساس قرار است تعداد کمیسیون‌های شورا به شش کمیسیون افزایش یابد و هر کمیسیون ۲ یا ۴ کمیته تخصصی داشته باشد.

وی ادامه داد: در صورت به سرانجام رسیدن اعضا بر سر تعداد کمیسیون‌ها از هفته آینده کمیسیون‌های شورا فعال خواهد شد و نظارت خود را آغاز می‌کند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بر اساس پیشنویس اسامی این کمیسیون‌ها، کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری، کمیسیون شهرسازی و معماری، کمیسیون عمران و حمل و نقل، کمیسیون منابع مالی انسانی(برنامه و بودجه)، کمیسیون مشارکت‌های مردمی و شورایاری و کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و هنری خواهد بود، ادامه داد: امیدواریم کارگروه درباره این کمیسیون‌ها به نتیجه دست یافته و اعضا نیز بتوانند بر روی دستاورد این کارگروه تفاهم کنند.

سرخو با اشاره به اینکه قطعاً افزایش تعداد کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی بر عملکرد نظارتی شورا نسبت به فعالیت‌های شهرداری تهران تأثیرگذار است، گفت: با این کار نظارت‌ها پخته‌تر می‌شود و مصوبات شورا زمان کمتری را در صحن به خود اختصاص می‌دهد چرا که با ریز شدن موارد نظارت‌ها بیشتر می‌شود.

وی گفت: در دور سوم شورای شهر تهران نظارت از طریق معاونت نظارت و بازرسی و کمیسیون‌های شورا انجام می‌شد که به دلیل کم بودن تعداد کمیسیون‌ها و اعضا مجال کمتری برای بررسی بیشتر وجود داشت اما از آنجا که دقت نظر اعضای دور چهارم بیشتر است قطعاً نظارت‌ها دقیق‌تر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز