خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مطرح شد؛

ساماندهی کارگران فصلی قزوین به همت استانی نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۹۳۷

در جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای شهر قزوین موضوع ساماندهی کارگران فصلی و استقرار آنان در یک مکان مشخص مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای شهر قزوین برگزار شد.

در ابتدای جلسه، نوروزی خواستار توجه به ایجاد مکان برای استقرار کارگران فصلی از سطح میادین شهر شد و گفت: در حال حاضر کارگران فصلی و ساختمانی در سطح شهر پراکنده هستند و مشکلات اجتماعی زیادی را در سطح این مناطق ایجاد کرده‌اند.

رئیس هیأت مدیره تعاونی تامین نیاز صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی و فصلی شهرستان قزوین ادامه داد: ضرورت دارد تا در راستای ساماندهی کارگران فصلی مکانی جهت استقرار این افراد و نظارت بر نحوه به کارگیری آنان صورت گیرد.

اللهیاری، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی نیز در ادامه در خصوص این درخواست گفت: پیرامون ساماندهی کارگران فصلی ابلاغیه از وزارت کشور داریم و این مسئله برای مسولان استانی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در سه نقطه از شهر کارگران فصلی مستقر هستند که در میدان مادر، سرداران و چهارراه ایران گاز شاهد حضور آن‌ها هستیم، همچنین قبل از ورود اتحادیه کارگری، شهرداری قزوین طرح ساماندهی داشت؛ اما مهم‌ترین مشکل در این خصوص تامین زمین است که طبق دستور شهردار می‌توانیم با ایجاد سازه سبک در این خصوص اقدام کنیم که به صورت آزمایشی شروع شود تا سپس یک فضای دائمی ایجاد کنیم که متاسفانه کانکس را نپذیرفتند.

وی تاکید کرد: شهرداری آمادگی دارد تا در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد لذا اگر حوزه املاک، فضایی را اختصاص دهد در سریعترین زمان می‌توانیم مکانی را برای استقرار کارگران فصلی قرار دهیم‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز