خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان:

27 مشاور املاک متخلف قزوین به تعزیرات معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۹۰۵

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: در ۳۰۰ بازدید صورت گرفته از مشاورین املاک ۲۷ مورد به تعزیرات معرفی شده، ۳۵ واحد بنگاه ملکی اخطار پلمب دریافت کرده و ۷ واحد نیز پلمب شده است.

به گزارش ایلنا، علی فولیان در این خصوص اظهار کرد: مطابق مصوبه شورای عالی مسکن ابلاغی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، قراردادهای اجاره بهای مسکن در استان تهران حداکثر تا ۲۵ درصد و در سایر شهرها از جمله قزوین تا ۲۰ درصد قابلیت افزایش را دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین ادامه داد: چنانچه بنگاه‌های املاکی به هر علتی، خارج از این فرآیند قانونی عمل کنند، هم تعزیر لازم در مورد آن‌ها انجام می‌شود و هم توسط دادستانی مرکز استان پلمب می‌شود.

وی عنوان کرد: در این مصوبه ذکر شده که دستگاه‌های مسئول مکلف‌اند نظارت‌های لازم برای رعایت این نرخ نامه را معمول دارند.

این مقام قضایی استان در تشریح عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه اجاره بها گفت: دستگاه قضایی استان به منظور رسیدگی به اختلاف بین مالک و مستاجر، شعب ویژه‌ای را با محوریت شورای حل اختلاف تشکیل داده است.

فولیان تصریح کرد:  همچنین به منظور ساماندهی و رصد بنگاه‌های املاک، گشت‌های ترکیبی و تجمیعی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مسئول استان تشکیل شده که در این بازدیدها نمایندگان اتاق اصناف، سازمان صمت، پلیس نظارت بر اماکن عمومی و اتحادیه مشاورین املاک در معیت نماینده دادستان حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز