خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان هلال احمر؛

زوج‌های داوطلب هلال احمر در قزوین زندگی مشترک خود را آغاز کردند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۹۸۳

در مراسمی از زوج‌های داوطلب و نیکوکار هلال احمر که زندگی مشترک خود را با اقدام خیرخواهانه و بشردوستانه و بدون تشریفات مرسوم آغاز کرده‌اند در قالب جشنواره تکامل، تکریم و تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسین خوئینی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در این مراسم اظهار داشت: جشنواره تکامل به منظور فرهنگ سازی و معرفی الگو‌های شایسته سبک زندگی موفق بین اعضای جمعیت هلال احمر استان برگزار شد و آغاز زندگی مشترک با انجام رفتار‌های بشردوستانه و فرهنگی از مصادیق فعالیت‌های زوج‌های هلال احمر در این جشنواره بود.

وی با بیان اینکه جشنواره تکامل به همت معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین و در جهت تکریم از اعضای مزدوج لایق نشان کمال و نیکوکاری برگزار شد در ادامه افزود: در حقیقت انسان با ازدواج به تکامل می‌رسد و با همسری که به آن علاقه‌مند است ازدواج می‌کند و در نتیجه به آرامش می‌رسد در واقع ازدواج و تشکیل خانواده، سنگ‌بنای اجتماع و هسته‌ی اولیه‌ی تشکیل جامعه است.

خوئینی ادامه داد: دین اسلام بسیار بر ازدواج و بر اهمیت نقش همه افراد جامعه در ترویج ازدواج آسان تاکید دارد و ما باید با فرهنگ سازی در این زمینه راه را برای تشکیل خانواده بین جوانان افزایش دهیم که امیدواریم ایرانی آباد در سایه توجهات امام زمان (عج) داشته باشیم و هر ساله شاهد مراسمات به مراتب باشکوهتری در این راستا باشیم.

حجت الاسلام ابوالفضل مفیدی کیا مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قزوین در این مراسم گفت: بعد جسمی انسان با ازدواج به تکامل می‌رسد در واقع ازدواجی موفق است که عیوب زوجین توسط همدیگر دیده نشود و اگر زوجین مکمل هم باشند و معایب همدیگر را پوشش بدهند آن ازدواج از همه جهت به تکامل رسیده است.

وی افزود: واقعه غدیر به تکامل رسیدن بشریت است و توجه به نیاز بشر و بالا رفتن قدرت تفکر و تعقل آدمی است و زمینه‌ای برای پذیرش ولایت حقیقی خداوند است و بهانه‌ای برای ایجاد ولایت پذیری محض می‌باشد و انسان با این وجودیت به خدا متصل می‌شود و در نتیجه به خدا نزدیکتر می‌شود.

علیرضا جاهد سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: هدف از برگزاری این طرح تسهیل فرهنگ ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پایدار، ترویج و ارتقاء مهارت‌های زندگی و سبک زیست بشردوستانه، الگوسازی ازجوانان بشردوست به عنوان اسوه‌های موفق، تصحیح و اصلاح باورها، آداب و رسوم غلط و مانع ازدواج جوانان و تربیت زوج‌های کار آفرین، است.

وی افزود: ترویج ازدواج ساده یکی از نیاز‌های فعلی جامعه می‌باشد و با ترویج ازدواج‌های ساده می‌توان این سنت الهی را گسترش داد در واقع خوشبختی در درک همدیگر و هدایت زندگی به سمت خواسته‌های معنوی و اخروی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز