خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می‌دهد؛

طلسم آزادراه شیراز - اصفهان شکسته می شود؟ / نماینده شیراز: با بهره برداری کامل قطعه 7 آزاد راه مشکل ترافیک گویم حل نمی‌شود/ وزارت راه و دفاع: آزاد راه شیراز- اصفهان باید در سه فاز افتتاح شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۵۸۵

هنوز بر سر افتتاح آزاد راه شیراز- اصفهان که 13 سال پیش آغاز شده است؛ اختلاف نظرهایی وجود دارد. بعضی مسئولان و نمایندگان مجلس افتتاح آن را بدون قطعه 7 بی معنا می‌دانند و بعضی دیگر معتقدند حتی بهره برداری کامل قطعه مهم 7؛ ترافیک ورودی شیراز را حل نمی‌کند و باید قطعه‌های دیگر آزاد راه سریع تر افتتاح شود.

به گزارش ایلنا، در سال‌های گذشته وعده‌های مختلفی برای بهره‌برداری زود هنگام از پروژه آزاد راه شیراز به اصفهان اعلام شد که عدم تکمیل دو قطعه هفت و هشت آزاد راه و همچنین حل نشدن مسائل ترافیکی در ورودی شیراز همچنان این محور را بر سر دو راهی افتتاح قرار داده است.

با به تعویق افتادن سفر رئیس جمهور به استان فارس وعده افتتاح آزاد راه هم به تعویق افتاد اما آنطور که استاندار فارس در بازدید سوم تیر ماه از این پروژه آزاد راهی داشت اعلام کرد « تلاش می‌کنیم آزاد راه شیراز- اصفهان در تابستان امسال و همزمان با سفر ریاست جمهوری به بهره برداری برسد.»

وی البته بر این موضوع تاکید کرد که علت تاخیرها در افتتاح آزاد راه این است که خط قرمز ما در افتتاح این پروژه سلامت و ایمنی مردم و بهره برداران از این پروژه است.

آزاد راه شیراز – اصفهان اما برای تکمیل نزدیک به 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که به گفته محمد هادی ایمانیه از ابتدای امسال تاکنون حدود یک هزار میلیارد تومان آن تامین اعتبار شده و مابقی نیز قرار است از طریق مولد سازی تامین اعتبار شود.

استاندار فارس هفته گذشته در دیداری که با وزیر راه و شهرسازی داشت یکی از راه‌های تامین اعتبار پروژه آزاد راه شیراز- اصفهان را مولدسازی زمین‌های وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد که مورد موافقت وزیر نیز قرار گرفت.

ایمانیه در جلسه با هیات وزیران نیز تسریع در تزریق آخرین اعتبارات برای تکمیل آزادراه شیراز -اصفهان از جانب وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع و سازمان برنامه و بودجه را خواستار شد.

طلسم آزادراه شیراز - اصفهان شکسته می شود؟ / نماینده شیراز: با بهره برداری کامل قطعه 7 آزاد راه مشکل ترافیک گویم حل نمی‌شود/ وزارت راه و دفاع: آزاد راه شیراز- اصفهان باید در سه فاز افتتاح شود

وزارت راه و دفاع: آزاد راه شیراز- اصفهان باید در سه فاز افتتاح شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه با بهره برداری کامل قطعه 7 آزاد راه همچنان مشکل ورودی و خروجی گویم حل نخواهد شد، ادامه می‌دهد: قطعا بهبود این مسیر نیازمند زمان طولانی است.

جعفر قادری در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه وزارت راه و دفاع اعلام کرده‌اند که آزاد راه شیراز اصفهان باید در سه فاز افتتاح شود، می‌گوید: فاز نخست این آزاد راه و قطعات یک تا 6 که همزمان با این قطعه باید 9 کیلومتر از 13 کیلومتر قطعه 7 افتتاح شود و در نهایت 4 کیلومتر از قطعه 7 باقی بماند.

نماینده شیراز و زرقان در ادامه با اشاره به اینکه جهت خروج خودروها هم‌زمان از دو مسیر فعلی جاده بیضا به شیراز و تنگ خیاره به لپویی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، می‌گوید: مابقی قطعه 7 آزاد راه در ماه‌های آینده مورد بهره برداری قرار بگیرد.

قادری با اشاره به اینکه جهت کاهش فشار بر روی ورودی و خروجی گویم نیاز است تا از مسیر تنگ خیاره استفاده کنیم، ادامه می‌دهد: امیدواریم تا شهرداری شیراز هرچه سریع‌تر عملیات ورودی و خروجی قسمت گویم را به پایان برساند تا قطعه 8 آزاد راه سریعتر مجوز ترک تشریفات اخذ و واگذار شود تا این قطعه به کمک ورودی و خروجی گویم بیاید تا در نهایت از سه مسیر ورودی گویم، تنگ خیاره و قطعه 8 که به حسینی الهاشمی وصل می‌شود بتوان رفت و آمدها را انجام داد.

طلسم آزادراه شیراز - اصفهان شکسته می شود؟ / نماینده شیراز: با بهره برداری کامل قطعه 7 آزاد راه مشکل ترافیک گویم حل نمی‌شود/ وزارت راه و دفاع: آزاد راه شیراز- اصفهان باید در سه فاز افتتاح شود

افتتاح آزاد راه شیراز-اصفهان بدون تکمیل قطعه 7 معنا ندارد

نماینده شیراز و زرقان در مجلس اما افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان بدون تکمیل قطعه 7 را بی معنا می‌داند.

 ابراهیم عزیزی چند وقت پیش در بازدید از آزاد راه شیراز اصفهان تعجیل در افتتاح این پروژه بدون تکمیل قطعه 7 را اشتباهی محرز و خطایی بزرگ عنوان می‌کند و می‌گوید: ضمن تشکر از مسئولان وزارت دفاع که برای تکمیل آزاد راه، عزمی جدی دارند، باید این واقعیت را بپذیریم که تعجیل در افتتاح این پروژه بدون رعایت استانداردهای لازم، خطرات بسیاری را متوجه مردم می‌کند.

وی می‌افزاید: ما می‌توانیم در سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان فارس، آزاد راه شیراز- اصفهان را افتتاح تا آن را به نام خود ثبت کنیم؛ اما به چه قیمتی؟ به قیمت جان مردم؟! به اعتقاد بنده این کار بی معنا است.

عزیزی تصریح می کند: قطعه 7 آزاد راه شیراز-اصفهان حتما باید با رعایت استانداردهای آن همچون علائم راهنمایی و رانندگی، گاردریل‌ها، روشنایی و هر آنچه برای ایمنی یک جاده نیاز است، تکمیل شود تا بتوانیم آن را به بهره‌برداری برسانیم.

حفظ جان مردم اولویت است نه یک افتتاح نمایشی

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید می‌کند: مدیران استان نیز در افتتاح این پروژه نباید عجله کرده و فکر کنند این کار سودمند است چراکه حفظ جان مردم در اولویت است نه یک افتتاح نمایشی.

عزیزی با بیان اینکه هشداراهای لازم را در خصوص افتتاح عجولانه این آزاد راه به مسئولان گوشزد کرده‌ایم، می‌گوید: مردم یک آزاد راه ایمن و استاندارد با ورودی مناسب به شهر شیراز، انتظار دارند و این خواسته برحقی است.

به گزارش ایلنا، آزاد راه شیراز-اصفهان که طولانی‌ترین و یکی از گران‌ترین مسیر آزادراهی ایران است از شهر ایزدخواست آغاز و در شیراز به پایان می‌رسد؛ این آزاد راه می‌تواند بیش از ۱۴۰ کیلومتر مسیر اصفهان تا شیراز را کاهش دهد و در قالب شش قطعه به طول ۲۱۰ کیلومتر تعریف شده‌ است که قطعه هفتم آن به طول ۱۵ کیلومتر می‌تواند اصفهان را به ورودی شیراز متصل کند.

با بهره‌برداری از قطعه هفتم این آزاد راه که اتصال آن به شهر شیراز است، طول کامل این آزاد راه به ۲۲۵ کیلومتر خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز