خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

آزاد راه شیراز-اصفهان با سفر هیئت دولت به فارس افتتاح می‌شود/ تعیین مسیرهای فرعی و خروجی آزاد راه در قطعات 1 تا 6 / ساخت قطعه 8 آزادراه ضرورت ندارد و جایگزین آن تونل گویم است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۳۹۲

پروژه آزاد راه شیراز به اصفهان یکی از پروژه‌هایی است که طی 13 سال گذشته تلاش شده با ساخت و تکمیل آن فارس به جمع استان‌های دارای محور آزاد راه بپیوندد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در سال‌های گذشته وعده‌های مختلفی برای بهره برداری زود هنگام از پروژه آزاد راه شیراز به اصفهان اعلام شد که عدم تکمیل دو فاز هفت و هشت آزاد راه به عنوان فازهای تکمیلی و همچنین حل نشدن مسائل ترافیکی در ورودی شیراز در فاز 8 همچنان این محور را بر سر دوراهی افتتاح قرار داده است.

پیش از این استاندار فارس اعلام کرده بود که در سفر هئیت دولت به فارس این محور افتتاح می‌شود اما با به تعویق افتادن سفر رئیس جمهور این موضوع مسکوت ماند و مجددا استاندار فارس اعلام کرد که در تابستان امسال و همزمان با سفر ریاست جمهوری به بهره برداری می‌رسد.

این در حالی است که آزاد راه شیراز – اصفهان برای تکمیل نزدیک به 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. 

پروژه آزاد راه شیراز – اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های آزاد راهی کشور در 6 فاز، 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مراحل پایانی کار اجرایی قرار دارد و با این وجود فازهای اصلی و تکمیل کننده این محور هنوز تکمیل نشده است.

آزاد راه شیراز-اصفهان با سفر هیئت دولت به فارس افتتاح می‌شود/ تعیین مسیرهای فرعی و خروجی آزاد راه در قطعات 1 تا 6 / ساخت قطعه 8 آزادراه ضرورت ندارد و جایگزین آن تونل گویم است

تعیین مسیرهای فرعی و خروجی در قطعات 1 تا 6 برای افتتاح  

در این باره جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس به ایلنا می‌گوید: آزاد راه شیراز - اصفهان در قطعات ۱ تا 6 پیشرفت فیزیکی 96 درصد دارد و تنها ۴ درصد آن باقی مانده است که این قطعات می‌تواند افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه محور تنگ خیاره به لپویی در حال حاضر به صورت جاده اصلی و دو طرفه افتتاح می‌شود تا بخشی از ترافیک آزاد راه از این طریق تخلیه شود، عنوان می کند: این محور به عنوان جاده اصلی درحال حاضر ۷۵ درصد پیشرفت دارد و به عنوان مسیر بزرگراهی آن دارای ۴۵ درصد پیشرفت است که به عنوان جاده اصلی اضافه می‌شود تا بخشی از خروجی قطعات ۱ تا ۶ از این مسیر باشد.

 قادری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی قطعه ۸ آزاد راه هنوز شروع نشده و این مسیر از دوراهی قلات تا قبل از بزرگراه حسینی الهاشمی است، خاطرنشان می‌کند: این مسیر به طول ۲۰ کیلومتر است که ۱۲ کیلومتر آن توسط وزارت دفاع و 8 کیلومتر توسط شهرداری شیراز ساخته می‌شود.

 وی ادامه می‌دهد: قطعه ۷ آزاد راه از تنگ خیاره تا دوراهی قلات است که 60 درصد پیشرفت دارد و از مسیرجایگزین بیضا به قلات استفاده می‌شود.

قادری ابراز عقیده می‌کند: ساخت قطعه 8 ضرورت ندارد؛ چرا که جایگزین آن تونل گویم است و این تونل نیز با توجه به اینکه ساخت آن زمان بر است منجر به ترافیک در محور ورودی و خروجی شیراز خواهد شد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به اینکه آزادراه شیراز- اصفهان در ابتدا با 6 قطعه تعریف شده بود و قطعه 7 بدون امضای قرارداد و ابلاغ به وزارت راه شروع به ساخت شده است، بیان می‌کند: در واقع ساخت قطعه 7 ابتدا به صورت شفاهی بوده و طی 2 ماه گذشته قرارداد به وزارت دفاع ابلاغ شده و 60 درصد بدون قرارداد ساخته شده است.

قادری ادامه می‌دهد: همچنین قطعه 8 نیز بعد از این اضافه شده که از ابتدا طراحی آن کامل نبوده است. 

وی در خصوص افتتاح محور یک تا 6 و نبودن دو محور دیگر آزاد راه می‌گوید: آزاد راه مانند خطوط ریلی نیست که به صورت کامل اجرا شود و می‌توان با همین قطعات نیز افتتاح و از خروجی‌ها استفاده کرد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به اینکه آزاد راه بدون در نظر گرفتن قطعه 7، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با احتساب قطعه 7، نیازمند یک هزار و 200 میلیارد دیگر نیز است، بیان می‌کند: در مجموع نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که تلاش شده این اعتبارات در جلسه نشست سران سه قوه و با رایزنی‌ها به عنوان پروژه کلان کشوری تامین شود.

آزاد راه شیراز-اصفهان با سفر هیئت دولت به فارس افتتاح می‌شود/ تعیین مسیرهای فرعی و خروجی آزاد راه در قطعات 1 تا 6 / ساخت قطعه 8 آزادراه ضرورت ندارد و جایگزین آن تونل گویم است

 ایمنی و نصب تابلوهای هشدار دهنده در قطعات یک تا 6 اجرا می‌شود

قادری در رابطه با ایمنی آزادراه و نصب تابلوهای هشدار دهنده و ... می‌گوید: روز گذشته جلسه‌ای در این خصوص برگزار و بنا شد که اورژانس، هلال احمر، پمپ بنزین، ارتباط تلفنی، حضور پلیس و تابلوهای ایمنی و علائم راهنمایی در فازهای یک تا ۶ نصب شود.

وی با اشاره به اینکه در این قطعات و قبل از افتتاح شاهد تصادف زیادی به دلیل سرعت غیر مجاز و حرکت خلاف محور هستیم، تصریح می‌کند: نصب این علایم و افتتاح در محور یک تا ۶ می‌تواند از وقوع تصادفات جلوگیری کند.

به گفته وی با افتتاح قطعه یک تا 6 آزاده راه شیراز - اصفهان قطعه ۷ در فاز دوم و قطعه ۸ در فاز سوم نیز به افتتاح می‌رسد.

به گزارش ایلنا، در طول چند سال گذشته افتتاح قطعات یک تا 6 آزادراه شیراز – اصفهان بارها مطرح و بعد از دوره‌ای متوقف شده است و در حالی اخیرا پایان تابستان برای افتتاح این محور اعلام شده است که مشکلات گذشته که مانع افتتاح آزاد راه شده بود، همچنان باقی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز