خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان:

بخش درمان تامین اجتماعی پاسخگوی جامعه کارگری قزوین نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۶۹۰

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: باوجود اینکه بیشتر جمعیت استان و حدود ۲۲۰ هزار نفر کارگری است، در حوزه امکانات بهداشت و درمان با چالش و کمبود مواجه هستیم و دو بیمارستان و شش درمانگاه کافی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عیدعلی کریمی در نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری با مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: در بخش درمان بیمارستان‌های خصوصی به کارگران و بیمه شدگان تامین اجتماعی خدمات با تعرفه دولتی ارائه نمی‌دهند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: البته پایین بودن حقوق کادر درمان بخش تامین اجتماعی هم باعث کاهش انگیزه برای حضور در این بخش شده است.

وی عنوان کرد: علاوه بر کمبود در بخش تامین اجتماعی، بخش خصوصی هم بیمه‌های تکمیلی را نمی‌پذیرد و این باعث شده مشکلات بهداشت و درمان دوچندان شود و انتظار داریم این مشکلات در مجلس بیان شود.

این مسئول در ادامه به ادغام صندوق‌های بازنشستگی اشاره کرد و گفت: ادغام صندوق‌های بازنشستگی با نهادهایی مانند کمیته امداد آسیب‌زا خواهد بود.

وی عنوان کرد: وزیر کار عنوان کرده بود که افزایش دستمزد براساس تورم باشد اما امروز به این تعهد خود عمل نمی‌کند و این اقدامات، بی اعتمادی جامعه کارگری نسبت به مسئولان را در پی خواهد داشت.

کریمی با اشاره به برنامه هفتم گفت: لایحه برنامه هفتم با مواردی مانند افزایش سن بازنشستگی حقوق کارگران را نادیده گرفته و به بازنگری نیاز دارد و از نمایندگان انتظار داریم مطالبات کارگران را در این حوزه در نظر داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز