خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان:

زیرساخت‌های درمان تامین اجتماعی قزوین جوابگوی نیاز جامعه کارگری نیست/ ثبت شکایت در راستای افزایش حقوق در دیوان عدالت اداری کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۴۲۱

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: ۶۷ درصد جمعیت استان کارگری و تحت پوشش بیمه است که حدود ۷۰۰ هزار نفر است، شش درمانگاه و دو بیمارستان تامین اجتماعی در سطح استان جوابگوی این نیاز نیست، البته افزایش چند درمانگاه در برنامه قرار دارد که آن هم پاسخگو نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عیدعلی کریمی در مراسم تجمع بزرگ کارگران و بازنشستگان استان که صبح امروز به مناسبت روز جهانی کارگر در دانشگاه کار برگزار شد، گفت: در هفته کارگر مراسم‌های مختلفی برگزار شد و خواسته‌های به حق و قانونی خود را در این هفته مطرح کردیم که امیدواریم مسئولان بشنوند و در رسانه‌ها منعکس شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: مشکلات جامعه کارگری رفته رفته تاحدی زیاد شده که امروز باید طرح مشکل بکنیم، در رابطه با دستمزد امسال بسیاری از افراد دنبال این هستند که ببینند چه اتفاقی افتاد.

وی بیان کرد: چند ماه پیش از عید همه تشکل‌های کارگری موضع گرفتند تا افزایش دستمزد براساس تورم واقعی باشد، متاسفانه با آزادسازی ارز در سال گذشته افزایش حقوق ۵۷ درصدی در ماه‌های اول محو شد، برای امسال هم همه تشکل‌ها اظهار نظر کردند اما نقطه نظرات جامعه کارگری ابتر ماند، به نمایندگان کارگران در شورای عالی کار فشار آوردند و در ابتدا افزایش حقوق مانند کارمندان ۲۰ درصد اعلام شد و در نهایت هم افزایش ۲۷ درصدی تصویب شد.

این مسئول ادامه داد: تورم استان بالای ۵۰ درصد است و افزایش حقوق متناسب با این تورم نیست و تمام خانواده‌ها و کارگران می‌توانند به دیوان عدالت اداری شکایت کنند و از این دادخواست‌ها از فردا کلید می‌خورد و سهمیه استان قزوین حدود ۱۰ هزار نفر است و پیش‌بینی شده در مجموع کشور بیش از یک میلیون دادخواست ثبت شود و امیدواریم در حقوق تجدید نظر شود.

وی عنوان کرد: در برنامه هفتم پیشنهاد داده شده که سابقه کار و سن کارگر دو سال و حق بیمه کارگر دو درصد افزایش پیدا کند و حق بیمه کارفرما و دولت کاهش پیدا کند که باید پرسید کجای این عدالت است؛ ما قبول داریم صندوق‌ها در حال ورشکستی است که باید اعلام شود اما نباید کارگر تحت فشار قرار گیرد، ما در حق و حقوق کارگر کوتاه نخواهیم آمد و در صورت عدم تجدید نظر مقابل مجلس با صدای بلند تجمع خواهیم کرد.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز