خبرگزاری کار ایران

وزیر کار خبرداد؛

در سال جاری ۶۴ میلیار‌د تومان تسهیلات اشتغال به استان‌های کشور ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۱۶۹

وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی گفت: تسهیلات اشتغال در سال جدید از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه حدود ۶۴ میلیار‌د تومان به استان‌ها ابلاغ شده است.

به گزارش ایلنا، سید صولت مرتضوی در همایش روز اصناف اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ وعده‌های رئیس جمهور محقق شد و بالغ بر یک میلیون فرصت شغلی توسط همه دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه سامانه معرفی فرصت‌های شغلی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد شده است افزود: طی برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در سه سال آینده ۲ میلیون جوان در کشور دارای شغل خواهند شد.

مرتضوی خاطر نشان کرد: همچنین در راستای تحقق شعار سال زیر ساخت‌هایی از جمله مراوده با کشورهای همسایه در حوزه صادرات غیرنفتی، معدن و محصولات کشاورزی برای مهار تورم صورت گرفته است.

وزیر کار با اشاره به طرح کالا برگ الکترونیکی بیان کرد: این طرح آغاز شده و ۷۰ هزار فروشگاه زنجیره به سامانه یارانه‌ها متصل شدند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری در حاشیه این مراسم گفت: اصناف بزرگ‌ترین بخش اقتصادی در کشور محسوب می‌شوند به همین جهت طی یک سال گذشته برنامه‌ریزی مدونی صورت گرفت تا با هر یک از اتحادیه‌های چهارمحال و بختیاری جلسات مستمری برگزار شود و درنتیجه ارتباط بسیار خوبی ایجاد شده است.

محمد کاظم منزوی بیان کرد: تامین و اعطای زمین همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اتحادیه‌های تولیدی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

فعالیت ۱۴۹واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این استان ۱۶۹ واحد صنفی، ۹ اتاق اصناف و ۱۴۶هزار شاغل در حوزه اصناف مشغول به فعالیت هستند.

فضل الله رحمتی با اشاره به برنامه‌های دهه تولید و تجارت، افزود: این دهه فرصت مناسبی برای تبیین دستاورد‌های نظام همچنین قدردانی از جامعه صنفی است.

وی بیان کرد: آموزش اصناف، ایجاد حلقه مناسب بین جامعه تولیدکننده و مصرف‌کننده در دستور کار قرار گرفته است.

تمدید پروانه اصناف با ۲۰ درصد تخفیف

رئیس اتاق اصناف شهرکرد گفت: به مناسبت روز اصناف واحد های صنفی جهت تمدید پروانه صنفی خود می‌توانند از ۲۰ درصد تخفیف بهره‌مند شوند.

محمود حبیبیان افزود: هم استانی های عزیز به مدت ۱۰ روز با خرید از فروشگاه‌های استان امکان استفاده از ۱۰ درصد تخفیف را دارند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری سمینار، کلاس‌های آموزشی برای اصناف و بازاریان همچنین اجرای جشن و برنامه‌های شاد و متنوع برای آن‌ها از دیگر موضوعاتی است که در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز