خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری بردسکن مطرح کرد؛

ورود ماهانه یک هزار پرنده به دادگستری بردسکن/ با اجرای عدالت هنوز فاصله داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۴۵۰

رئیس دادگستری بردسکن در استان خراسان رضوی گفت: بطور متوسط در هرماه ۵۰۰ پرونده به دادگاه و۵۰۰ پرونده به دادسرا در این شهرستان وارد و تشکیل می‌شود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام محمد پور اسدالله با بیان اقدامات این واحد قضایی اظهار کرد: از آنجا که تعداد نیروی رسیدگی کننده به پرونده های قضایی با تعداد نیروی کمتراز انگشتان دست رسیدگی می شود در مجموع در دادگاه و دادسرا با حجم زیاد پرونده ها مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه با اجرای عدالت هنوز فاصله داریم افزود: درصورت اینکه هر پرونده حداقل ۲ نفر باشد، این حجم از مراجعین می تواند مدت زمان زیادی از وقت قضات پر تلاش ما را در دادسرا و دادگاه بگیرد.

رئیس دادگستری بردسکن داشتن سه شعبه حل اختلاف و رسیدگی ماهیانه به ۳۵۰ پرونده در این شعبات که ۳۰درصد این پرونده ها به سازش ختم شده است اظهار داشت: برخورد قاطع با متجاهرین مواد مخدر در شهرستان یکی از اقدامات دادستانی بود که امروز بساط آنان برچیده شده است و ۳۵۰ نفر معتاد متجاهر به کمپ های رایگان ترک اعتیاد درسطح استان فرستاده شدند.

پوراسدالله با تقدیر از همکاری همه مردم و به ویژه انتظامی شهرستان ونهاد های کمیته امداد و بهزیستی در تحت پوشش فراردادن خانواده های معتادین که در کمپ بودند، افزود: بیش از ۱۹ مرکز توزیع مواد مخدر در شهرستان در یکسال گذشته پلمب شد و امروز شاهدیم که دیگر افرادی که در منزل توزیع کننده بودن را در شهرستان نداریم.

پور اسدالله با بیان اینکه هر ماه به طور متوسط ۱۷۰ پرونده مربوط به مباحث خانوادگی و آسیب های اجتماعی در دادگستری شهرستان بردسکن تشکیل می شود گفت: لازمه این مهم انجام کارهای فرهنگی و استفاده از ظرفیت همه نخبگان، مشاورین و روحانیت است که اگر این مهم دست به دست هم دهند می توانیم پرونده های خانوادگی این شهرستان را تا یک سوم کاهش دهیم. 

رئیس دادگستری بردسکن به کمبود قاضی در حوزه دادگستری شهرستان اشاره کرد و افزود: به دنبال این هستیم که بتوانیم مجوز راه اندازی شعبه سوم حقوقی را در دادگستری شهرستان بردسکن اخذ کنیم که این مهم مستلزم موافقت مسئولان کشوری و استانی است.

وی به تشکیل شعبه همیاران قضایی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در شهرستان بردسکن ۷ شعبه همیاران قضایی تشکیل شده است که بیشتر پرونده های کیفری قابل گذشت قبل از اینکه وارد دادگستری شود با حضور روحانیت و معتمدین در مساجد مورد رسیدگی و حل و فصل قرار می‌گیرد.

وی از کسب رتبه اول دادگستری بردسکن در استان با تشکیل همیاران صلح دراین شهرستان خبر داد و افزود: پرونده های قابل گذشت وکیفری به همیاران صلح سپرده شده است که تا ۳۰الی ۲۵ درصد سازش را داشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز