خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی چهار محال و بختیاری:

افتتاح تونل گورمیزه اردل نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۹۵۱

مدیر کل راه و شهرسازی استان چهار محال و بختیاری گفت: برای افتتاح دومین تونل بزرگ استان و حذف نقاط حادثه خیز نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

 به گزارش ایلنا، حسینعلی مقصودی در تور خبری با خبرنگاران و بازدید از پروژه‌های راه و شهرسازی در بازدید از تونل گورمیزه اظهار داشت: محور اردل – دوپلان (گورمیزه) به طول ۱۵ کیلومتر از پروژه‌های بسیار مهم اقتصاد مقاومتی در این استان است که در صورت بهره‌برداری از این محور، مسیر اردل به دوپلان و خوزستان ۲۳ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تونل گورمیزه به عنوان دومین تونل بزرگ استان است افزود: تونل گورمیزه به طول هزار و ۶۶۰ متر است که از سال ۹۸ آغاز شده و پیش بینی می شود به زودی به بهره برداری برسد.

مقصودی بیان کرد: در محور ارتباطی اردل به دوپلان و خوزستان ۴ تونل احداث می‌شود که طول هر تونل به ترتیب هزار و ۶۶۰متر، ۵۰متر، ۱۲۰ متر و ۱۵۰ متر است.

وی خاطر نشان کرد: پنج دستگاه پل در طول مسیر گورمیزه احداث می شود که ۲ دستگاه پل به زودی تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا، تکمیل این پروژه دسترسی مرکز استان چهارمحال و بختیاری به استان خوزستان از شهرستان‌های اردل و کیار را تسهیل می‌کند و موجب حذف نقاط حادثه‌خیزی مانند گردنه‌ باج‌گیران و محور دوپلان می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز