خبرگزاری کار ایران

آغاز برداشت نوبرانه انگور از تاکستان‌های خراسان جنوبی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۹۲۱

برداشت انگور نوبرانه از هزار و ۶۹۷ هکتار از باغات خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش ایلنا، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان از پیش بینی برداشت ۵ هزار و ۸۰۰ تن انگور خبر داد و گفت: هزار و ۶۹۷ هکتار از باغ‌های استان به کشت انگور اختصاص دارد که ۳۶۶ هکتار آن زیر کشت انگور دیم است.

شایسته افزود: مناطق عمده تولید انگور در شهرستان‌های قاین، خوسف و بیرجند است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه برداشت انگور ۴ هزار نفر بهره بردار فعالیت دارند گفت: حدود ۷۰ درصد از انگور تولیدی در داخل استان مصرف و بقیه به خارج از استان ارسال می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به این که واحد‌های فرآوری سنتی انگور مانند تولید کشمش در استان فعال هستند، افزود: در حوزه فرآوری بیشترین فرآورده تولیدی از این محصول شیره انگور است.

شایسته گفت: ارقام عسکری، مایه میشی، کوهی، امیری، لعل، حسینی و یاقوتی ارقام متنوع انگور دارد.

وی افزود: برای ترویج روش‌های نوین پرورش انگور امسال باغ انگور به روش روسیمی و از ارقام متنوع تجاری و خارجی به صورت الگویی در سطح ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع در شهرستان قاین احداث شده است.

برداشت انگور تا اواخر شهریور ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز