خبرگزاری کار ایران

شورای شهر برای جلوگیری از تخریب باغات شهر خواستار شد؛

شهروندان شیرازی‌ تخریب باغات را گزارش دهند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۶۱۶

شورای شهر شیراز در حمایت از شهرداری و در راستای جلوگیری از تخریب باغات از شهروندان شیرازی‌ درخواست کرد تا تخریب باغات را گزارش دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع شهروندان گرامی می رساند،مصوب مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۸، در خصوص حمایت از شهرداری جهت جلوگیری از تخریب باغات شیراز پس از تصویب به هیأت تطبیق مصوبات ارسال شد و آن مرجع طی نامه ای مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶، به استناد بندهای ۲ و ۳ ماده ۸۹ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با رعایت قانون حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی رویه درخت مصوب ۵۲ و قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی مصوب ۸۵، مصوبه را مغایر با قوانین و مقررات مربوطه، حدود وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر تشخیص نداده است و به مرحله شهرداری جهت اجرا ابلاغ گردیده است.

در ادامه این اطلاعیه  آمده است: شهرداری شیراز مکلف است در صورت مشاهده یا هر گونه اطلاع از اقدامات تفکیکی غیرمجاز، قطع و خشکاندن اشجار و یا هر نوع تخریب غیرمجاز در باغات واقع در محدوده و حریم شهر، بدون فوت وقت و پیش از تکمیل مستندات، تقاضای رسیدگی قانونی را به دادستان  شیراز کتباٌ اعلام نماید.

این اطلاعیه می افزاید: فرآیند تکمیل مستندات با هماهنگی دادستان توسط شهرداری انجام و پس از آن اقدام قانونی توسط دادستان صورت خواهد پذیرفت. شهروندان می‌توانند از طریق سامانه تلفنی 137 شهرداری و سامانه شکایات شورا به نشانی https://shora.shiraz.ir/complaint مطالبات خود در زمینه تخریب باغات شیراز را با جدیت پیگیری نمایند تا دیگر شاهد قطع اشجار و محو باغات در سطح شهر نباشیم و اعتماد عمومی به دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان نیز جلب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز