خبرگزاری کار ایران

مشکلات راهنمایان گردشگری دراستان فارس؛

رتبه نخست راهنمای گردشگری و بالاترین بیکاری/ ضرورت استفاده از راهنمایان گردشگری به جای فعالان فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۲۲۸

غیر فعال شدن آژانس های مسافرتی،بیکاری راهنمایان گردشگری و حذف سفر از سبد اقتصادی خانواده ها تنها بخشی از مشکلاتی است که این روزها صنعت گردشگری با آن روبه رو است و به اعتقاد برخی از کارشناسان و فعالان این حوزه متولی باید تدبیر کند و طرحی نو دراندازد که در حال حاضر چشم انداز روشنی پیدا نیست.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، مشکلات و مصائب گردشگری فارس کم نیست اما بخش هایی از آن به راحتی  قابل حل است، اما چرا متولی پای کار نیست هم سئوال به جایی است که  ذهن برخی از راهنمایان گردشگری فارس  را درگیر خود کرده است.

عدم پرداخت معوقات راهنمایان گردشگری تنها مشکل این سرمایه ها و سفیران فرهنگی فارس  نیست که با آن مواجهه اند چرا که وقتی پای درد دل دیگر راهنمایان می نشینیم متوجه می شویم که بی توجهی به این قشر زحمتکش همچنان ادامه دارد.

رئیس دفاتر گردشگری و مسافرتی فارس در این باره می گوید: در این مدت هر چه مشکلات را فریاد زدیم به جایی نرسید، شاید اگر از زبان راهنمایان گردشگری بشنوند موثر باشد، انتظار می رود مسئولان پاسخگوی این مشکلات باشند.

محمود فخری تصریح می کند: نه تنها مشکلی حل نمی شود که هر بار مشکلی دیگر به مشکلات اضافه می شود که آخرین نمونه آن مشکلات ایجاد شده در مورد حافظیه است، با توجه به شرایط جوی شهر شیراز  هوا تازه در ساعات پایانی روز  خنک شده و مردم برای بازدید از فضاهای گردشگری از خانه بیرون می روند اما حافظیه ساعت ۶:۳۰ عصر تعطیل می شود، با این شرایط مردم چطور از اماکن گردشگری بازدید و راهنمایان گردشگری چطور درآمد داشته باشند؟

رتبه نخست راهنمای گردشگری و بالاترین بیکاری/ ضرورت استفاده از راهنمایان گردشگری به جای فعالان فضای مجازی

فارس در رتبه نخست راهنمای گردشگری است  اما بیشترشان بیکارند

وی با بیان اینکه اگر چرخ دفاتر گردشگری بچرخد در کنار آن چرخ هتل ها، راهنمایان گردشگری و دیگر مشاغل مرتبط نیز می چرخد، می افزاید: اگر برای فعالان این حوزه مانع تراشی نکنند و بگذارند خود ما مدیریت کنیم چرخ این حوزه نیز می چرخد.

به گفته رئیس دفاتر گردشگری و مسافرتی فارس، ۴۰ درصد جاذبه های گردشگری و بیش از یک هزار و ۸۰۰ راهنمای گردشگری در فارس  قرار دارد و به رغم اینکه در این زمینه در رتبه نخست قرار داریم؛ اما اکثر آنها بیکار هستند؛ این در حالی است که دفاتر، هتل ها، راهنمایان و غیره نباید بیکار باشند.

به جای فعالان فضای مجازی از راهنمایان گردشگری استفاده شود

فخری با انتقاد از اینکه از راهنماهایی که در فضای مجازی بدون مجوز فعالیت و تبلیغ می کنند به عنوان راهنمای گردشگری استفاده می شود، بیان می کند: در این خصوص بخشنامه ای به دفاتر ابلاغ شد تا به جای فعالان فضای مجازی از راهنمایان گردشگری استفاده شود، در عین حال از طریق دستگاه قضایی نیز در حال پیگیری و رفع این مشکل هستیم.

رئیس دفاتر گردشگری و مسافرتی فارس با اشاره به مشکلات در حوزه پرواز مانند تأخیر و کنسلی عنوان می کند: باید ضرر و زیان مسافران در صورتی که مشکل از سیستم هوانوردی باشد جبران شود، به راحتی پروازها لغو و تغییر می یابد و سبب مشکلاتی در آسمان و هتل ها می شود، ایرلاین ها باید این زیان ها را جبران کنند.

فخری با بیان اینکه عملکرد برخی دستگاه های اقتصادی و بیمه ای مشکلاتی را برای حوزه گردشگری ایجاد کرده است، می گوید: نبود ثبات مدیریت در حوزه میراث فرهنگی از جمله چالش هایی است که فعالان این حوزه با آن دست به گریبانند به طوری که ظرف دو سال شاهد تغییر پنج مدیر و سرپرست در میراث فرهنگی استان بودیم.

وی با اشاره به تکمیل بودن ظرفیت گردشگری سلامت در استان ادامه می دهد: پیشنهاد می شود برای رونق بیشتر هتل ها، مهمانسراهای دولتی تعطیل و مشکلات حل شوند تا شرایط گردشگری در استان بهبود یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز