خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری خبر داد؛

اراک دومین شهر موفق کشور در تفکیک پسماند از مبداء

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۷۱۹

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با بیان اینکه اراک دومین شهر موفق کشور در تفکیک پسماند از مبداء معرفی شد، گفت: دلیل اصلی این اتفاق، همکاری شهروندان اراکی در تفکیک از مبداء پسماندهای خشک و حمایت آنها از محیط زیست است.

به گزارش ایلنا، مهدی فدوی افزود: 15 هزار و 290 خانواده اراکی با استقبال شهروندان از فعالیت سامانه جمع‌آوری و خرید پسماندهای خشک به جمع حامیان محیط‌زیست و تفکیک‌کنندگان پسماند خانگی پیوستند.

وی ادامه داد: فروش پسماندهای خشک ‌توسط خانوارهای اراکی اولویت اصلی حمایت از طرح تفکیک از مبداء شهرداری نیست، بلکه فرهنگ‌سازی برای تفکیک پسماند از مبداء و توجه بیشتر به محیط‌زیست و کاهش دفن پسماند در طبیعت است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک در خصوص نحوه فعالیت اپلیکیشن اکو در بازه زمانی یک سال گذشته، اظهار داشت: سامانه هوشمند جمع‌آوری پسماندهای خشک شهری خرداد ماه سال 1401 فعالیت خود در شهر اراک را آغاز کرده است.

فدوی تصریح کرد: از زمان آغاز فعالیت اپلیکیشن اکو در شهر اراک تاکنون 820 تُن پسماند خشک جمع‌آوری شده است. همچنین به همین اندازه نیز از دفع پسماند و ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی جلوگیری به عمل آمده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر میانگین جمع‌آوری پسماندهای خشک توسط اپلیکیشن اکو با همراهی شهروندان حدود 20 تُن در هفته است و همین امر نشان دهنده شکستن رکوردهای تفکیک از مبداء در شهر اراک و سپس در سطح کشور است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک تأکید کرد: بعد از یک سال فعالیت اپلیکیشن اکو و تورم قیمتی برخی از اقلام مرتبط با پسماندهای خشک، این نیاز احساس شده که باید نرخ‌گذاری جدیدی برای خرید پسماندهای خشک انجام شود.

فدوی ابراز داشت: بر همین اساس تغییر در نرخ‌گذاری قیمت خرید پسماند خشک در اپلیکیشن اکو از اولویت‌های فعالیت در این حوزه است. بنابراین کمیته‌ای برای پیگیری این موضوع در سازمان مدیریت پسماند تشکیل شده که با همکاری کارشناسان دادگستری، موضوع قیمت‌گذاری جدید را پیگیری می‌کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز