خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان:

عملکرد نگهبانان محله قزوین در کاهش سرقت موثر بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۶۲۱

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: جرم سرقت به دلیل ایجاد حس ناامنی زیاد، از مهمترین جرائمی است که کنترل آن با استفاده از ظرفیت نگهبان محله در افزایش امنیت بسیار موثر است.

به گزارش ایلنا، علی فولیان در راستای بازدید از اجرای طرح نگهبان محله در شهرک هفت‌سنگان استان قزوین ضمن تاکید بر ضرورت اجرای این طرح در مناطق حساس و جرم‌خیز استان، اجرای بهینه آن را راهکاری کاربردی و موثر در پیشگیری از وقوع جرم سرقت (اولین ناهنجاری استان) دانست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین ادامه داد: به علت اشراف اطلاعاتی این نگهبانان با محلات و ارتباط مستقیم آنان با کلانتری‌ها و واحد‌های گشتی فراجا، اجرای طرح نگهبان محله در کنترل و ایجاد امنیت در مکان‌ها و موقعیت‌های وقوع جرم و مشکوک از لحاظ امنیتی به ارتقای توان فراجا در پیشگیری از وقوع جرم کمک می‌کند.

وی ادامه داد: توسعه مشترکین طرح نگهبان هوشمند در هفت‌سنگان ضروری است و وفق قانون، رؤسای کلانتری‌ها و رؤسای مؤسسات خدمات حفاظتی - مراقبتی نیز باید تمامی اماکن محدوده استحفاظی خود را بررسی کرده و نسبت به ترغیب و تشویق شهروندان و جلب اعتماد آنان جهت بکارگیری محله‌های بدون نگهبان اقدام کنند.

این مقام قضایی ضمن تاکید بر ضرورت مشارکت و همکاری دستگاه‌های متولی امر، شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر موسسات دولتی و خصوصی در ارتقاء کیفیت اجرای این طرح در استان به ویژه در مناطق حساس و جرم‌خیز ادامه داد: تامین امنیت در جامعه نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها است و در این خصوص همگان مسئولیت اجتماعی دارند.                                                                

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز