خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان عنوان کرد؛

ضرورت تقویت پایش تصویری برای پیشگیری از سرقت در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۸۸۹

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: تقویت پایش تصویری، ایجاد نگهبان‌های محله در نقاط آلوده و ساماندهی ضایعاتی‌ها از جمله مواردی هستند که باید برای پیشگیری از سرقت در استان قزوین بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش ایلنا، علی فولیان در نشست قرارگاه مقابله با سرقت استان قزوین با اشاره به رشد سرقت و آثار مخرب روانی و مادی آن بر جامعه، گفت: مجازات به تنهایی عاملی برای کاهش و کنترل سرقت به شمار نمی‌رود و موضوع پیشگیری پراهمیت‌تر است و موفقیت در این زمینه نیز نیازمند آسیب شناسی علمی است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین عنوان کرد: برای پیشگیری از وقوع جرم از جمله سرقت، باید عوامل و بسترهای شکل گیری وقوع جرم را با دقت و جزییات بررسی و موشکافی کرد.

وی ادامه داد: به طور مثال باید دید که نظام زندانبانی ما در اصلاح مجرمان چه قدر کارایی داشته و یا قوانین ما در برخورد و مقابله با سارقان چقدر کفایت می‌کند و یا ‌وضعیت معیشتی و فرهنگی جامعه در وقوع جرم چه میزان تاثیر داشته و دارد.

این مقام قضایی استان تصریح کرد: متاسفانه هنوز فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم بین جامعه و دستگاه‌ها نهادینه نشده است که این به معنای کوتاهی و غفلت و احتمال مواجهه شدن با جرائمی مانند سرقت است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید ضریب نگهداری و حفاظت از اموال خود را ارتقاء دهند، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها موظفند نسبت به نگهداری و حفظ اموال‌شان خودمراقبتی داشته باشند.

فولیان در ادامه با اشاره به نقش اعتیاد در وقوع جرم سرقت، گفت: باید از خود بپرسیم درمان اعتیاد به صورت علمی و مطابق با استانداردها انجام شده یا خیر؛ اما واقعیت این است ما در یک چرخه باطل گیر افتاده و معتادان پس از مدتی دستگیری و نگهداری در کمپ‌ها و آزادی و سرقت، دوباره بازداشت می‌شوند و این مساله مدام تکرار می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین خاطرنشان کرد: تکالیف دستگاه‌های اجرایی در زمینه مقابله با سرقت مشخص و ابلاغ شده و کوتاهی مدیران نسبت به این مساله به معنای ترک فعل بوده و تقیب قضایی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز