خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد؛

کشت ۶ هزار هکتار گیاهان دارویی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۱۳۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: الان در استان ۶۰۰۰ هکتار کشت گیاهان دارویی داریم که برنامه‌ریزی کردیم تا افق ۱۴۰۴ آن را به ۱۲ هزار هکتار برسانیم.

به گزارش ایلنا،  سید عماد شاهرخی در بازدید از طرح ترویج گیاه دارویی موسیر خرم‌آباد و مرکز جهاد کشاورزی قائدرحمت روستای کریم‌آباد رازان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما در استان بحث توسعه کشت‌های اقتصادی در دیمزارها است.

وی افزود: الان در لرستان ۶۰۰۰ هکتار گیاهان دارویی داریم که برنامه‌ریزی کردیم تا افق ۱۴۰۴ آن را به ۱۲ هزار هکتار برسانیم.

شاهرخی تصریح کرد: ترویج و توسعه موسیر را در روستای کریم‌آباد رازان در دستور کار قرار دادیم و الان ۶۰ هکتار کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: ما باید کاری کنیم که این مقدار را توسعه داده و در کنار آن صنایع تکمیلی و تبدیلی را نیز بیاوریم که بتوانیم فرآوری و برندسازی داشته و ارزش افزوده را ایجاد کنیم که کشاورزان رغبت بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز ستاد اجرایی فرمان امام(ره) پای کار هستند که تسهیلات لازم را تأمین کنند.

این مسئول گفت: از کشاورزان درخواست داریم با توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی همراه باشند که هم بتوانیم کشت‌های مناسب را در استان داشته و هم بحث بهره‌وری در دیمزارها را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز