خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری استان خبر داد؛

صدور دو مجوز گردشگری کشاورزی در بوئین‌زهرا

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۴۰۲

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین از صدور دو مجوز حوزه گردشگری کشاورزی در شهرستان بوئین‌زهرا خبر داد.

به گزارش ایلنا، نادر محمدی روز پنجشنبه با اعلام این خبر گفت: این مجوزها شامل یک باغ گل محمدی در روستای خوزنین با عنوان باغستان خوزنین و یک باغ میوه در روستای عصمت‌آباد با عنوان مزرعه کشت رامند است.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری قزوین افزود: گردشگری کشاورزی شاخه‌ای از صنعت گردشگری است که در آن گردشگر با هدف تفریح و آموزش از یک مزرعه یا دیگر محیط‌های مرتبط با این حوزه اعم از دامداری، پرورش ماهی و زنبور عسل، ماکیان، باغداری، گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی بازدید کرده و تجربه آشنایی با روند تولید و پرورش محصولات را در محیط به دست می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: براساس آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر آن‌ها مصوبه ۱۳۹۴، در راستای توسعه گردشگری روستایی، استفاده از ظرفیت کشاورزی در پیشبرد اهداف گردشگری و بهبود درآمد و کاهش اثرات نامطلوب محیط زیستی، محیط‌ها و پارک‌های طبیعت‌گردی و گردشگری روستایی و عشایری می‌توانند از طریق اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نسبت به دریافت مجوز گردشگری کشاورزی اقدام کنند.

محمدی یادآور شد: تاکنون شش مجوز گردشگری کشاورزی در مناطق طارم، آبیک، بوئین زهرا و اطراف قزوین صادر شده و صدور چهار مجوز دیگر در شهرستان تاکستان و منطقه الموت نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز