خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان؛

ساخت و ساز در پادگان ۰۷ خرم آباد ممنوع است /ثبت جهانی چند اثر تاریخی استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۲۲۹

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت : هر گونه ساختمان سازی و آپارتمان سازی بلند مرتبه در این محل ممنوع است.

به گزارش ایلنا، عطا حسن پور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: چند روزی است که رشد اقامت و بازدید از بناهای تاریخی به دلیل فرا رسیدن ماه رمضان کاهش یافته که این خود امری طبیعی است و مختص استان لرستان نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در خصوص آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک بیان داشت: در زمینه آزادسازی قلعه، در حال طی مراحل قانونی هستیم و قانون کار خود را انجام می دهد، مبلغی که مقرر شده بود میراث فرهنگی به حساب سپاه واریز کند، پرداخت شده اما ساخت پادگان برای جابجایی سپاه به تورم خورد و مبلغی که میراث به حساب آنها واریز کرده بود تامین کننده ساخت پادگان جدید نیست و در حال تزریق اعتبار از منابع دیگری هستند، امیدواریم در همین سال جاری جابجایی پادگان حافظان امنیت انجام بگیرد و حریم قلعه آزاد شود.

وی از ارسال پرونده ثبت جهانی دره خرم آباد و قلعه فلک الافلاک خبرداد و گفت : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ پرونده ثبت دره خرم آباد که شامل یک سایت با ۴۵ اثر است روی میز وزارت میراث قرار گرفت؛ این پرونده که شامل قلعه فلک الافلاک، گرداب سنگی ، چشمه اراز، حرم زیدبن علی (ع)، مناره آجری، سنگ نوشته و ... است برای بررسی و ثبت جهانی به وزارت میراث ارسال و هم اکنون روی میز معاون وزیر است.

حسن‌پور با اشاره  به چگونگی ثبت ملی پادگان ۰۷ و‌ زحماتی که سال های  نه چندان دور برای این پادگان انجام شده ، خاطرنشان ساخت: در چند سال گذشته بناهای چهارده گانه تاریخی این پادگان و محوطه آن ثبت ملی شده است، خوشبختانه ۱۵ هکتار  پادگان ثبت ملی شده و هر گونه ساخت و ساز  و بلند مرتبه سازی در این محل ممنوع است، تمام کوشش مدیران ارشد لرستان بر این است که پادگان ۰۷  با رعایت حقوق ارتش حفظ شود.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان به اجرای گردشگری کودک محور در محوطه بناهای تاریخی و جاذبه‌های استان اشاره کرد و افزود: اقدامات فرهنگی بسیاری انجام پذیرفته از جمله توزیع گلونی در بین بانوانی که از استان های دیگر مهمان ما بودند.

حسن پور از رونمایی کتاب مفرغ لرستان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: کتاب مفرغ لرستان در مورد آخرین کاوش‌های باستان شناسی لرستان است که در کشور بلژیک یک ماه دیگر چاپ و طی یک برنامه ملی در لرستان رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز