خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان خبر داد؛

نگهداری ۱۷ هزار شیء تاریخی در در موزه و گنجینه قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۷۱۶

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: ۱۷هزار شیء تاریخی در موزه و گنجینه قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد نگهداری می شود که برای شناخت پیشینه استان به گردشگران و مسافران نوروزی کمک می کند.

به گزارش ایلنا،  عطا حسن پور با بیان اینکه اخیرا ۲۰ شیء جدید نیز برای نخستین بار در استان نمایش داده می‌شوند  ، اظهار داشت : این اشیاشامل جنگ افزار، ابزار و ادوات سوارکاری، اشیاء آیینی و اشیای مربوطه به مراسم نذری، گچبری‌های غار ساسانی قلاگوری و غیره هستند.

وی افزود: این تغییر محتوای موزه باستان‌شناسی قلعه فلک‌الافلاک به مناسبت فرارسیدن عید نوروز و استقبال بیشتر بازدیدکنندگان انجام شده و همچنین در سایر بخش‌های این مجموعه، متفاوت ‌تر از همیشه پذیرای هموطنان عزیز خواهیم بود.

حسن پور بیان کرد: قلعه فلک‌الافلاک میراث تمدنی لرستان و ایران است که هر ساله خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند بنابراین در تمام بخش‌های معماری، تاریخی، باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و صنایع دستی حرف برای گفتن دارد و سرمایه‌گذاری در هر کدام از این بخش‌ها موجب رونق گردشگری خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار کرد: موزه قلعه فلک‌الافلاک در ایام نوروز همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۲۱ آماده بازدید مسافران و گردشگران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز