خبرگزاری کار ایران

در راستای معرفی جاذبه‌های فرهنگی، گردشگری؛

تشکیل اولین جلسه ستاد نوروزی شهر ابوزیدآباد و بخش کویرات

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۷۶۴

اولین جلسه ستاد نوروزی شهر ابوزیدآباد و بخش کویرات در راستای معرفی جاذبه‌های فرهنگی، گردشگری و توریستی ابوزیدآباد با حضور مسئولین مرتبط برگزار شد.

اولین جلسه ستاد نوروزی شهر ابوزیدآباد و بخش کویرات در راستای معرفی جاذبه‌های فرهنگی، گردشگری و توریستی ابوزیدآباد با حضور مسئولین مرتبط برگزار شد.

رضا نقدی، شهردار ابوزیدآباد، در آغاز این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از آمادگی از تمامی دستگاه‌های مختلف در ایام عید نوروز خبر داد و ضمن همکاری دستگاه‌های مربوطه با این ستاد رابطه اظهار داشت: سفرهای نوروزی یکی از برنامه‌های اساسی دولت است که بسیاری و سرمایه‌هایی در میراثفرهنگی شهر ما نهفته است که باید به همه مردم منطقه و کشور شناخته شود.

رضا نقدی شناخت مناطق گردشگری ابوزیدآباد به مسافران نوروزی را یکی از اولویت‌های مهم این ستاد دانست و تصریح کرد: میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید بروشورهایی را در جهت معرفی جاذبه‌های گردشگری این منطقه آماده کند تا در اختیار این مسافران قرار گیرد.

شهردار ابوزیدآباد با اشاره به نقش دستگاه‌های مربوطه در ایام عید نوروز خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در رابطه با اسکان مسافران نوروزی در مدارس، نیروی میراثفرهنگی و گردشگری در معرفی جاذبه‌های گردشگری، هلال احمر در برپایی چادرهایی برای راهنمایی مسافران، نیروی انتظامی در برقراری امنیت برای گردشگران، بخشداری در جهت برنامه ریزی در جهت رفاه مسافران در نوروز و بخش خصوصی در جهت ارائه خدمات نقش بسیار سازنده‌ای خواهند داشت.

مرتضی باقری، بخشدار کویرات، نیز در راین رابطه اظهار داشت: منطقه ابوزیدآباد دارای پتانسیل‌های فراوان گردشگری است و باید از تمامی نقاط قوت گردشگری این منطقه استفاده کنیم و با تبلیغات مناسب در جذب گردشگر تلاش کنیم و گردشگران نیز باید به فرهنگ و آداب و رسوم منطقه ابوزیدآباد احترام قائل باشند.

رئیس میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل نیز صنعت گردشگری را از مهم‌ترین ابزار ایجاد درآمدهای پایدار دانست و خاطرنشان کرد: ماندگاری مسافر و گردشگر درآمدزایی بالایی را به دنبال دارد و در راستای تحقق این امر باید به دنبال تدوین برنامه‌های مناسبی بود.

ایشان نیاز به راهنماهای گردشگری را جهت معرفی جاذبه‌های گردشگری در این منطقه بسیار مهم دانست و این موجب می‌شود که آسیب‌های گردشگری کاهش پیدا کند.

متولی از برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایی پیرامون منطقه ابوزیدآباد در ایام عید نوروز خبر داد و اظهار داشت: باید در جذب گردشگر، تبلیغات مناسبی انجام داد و منطق گردشگری ابوزیدآباد نیز در نقشه گردشگری شهرستان آران و بیدگل همچون سنوات گذشته ترسیم خواهد شد و از مسئولین مربوطه خواست تا با پیگیری‌هایی که انجام خواهند داد بار دیگر مستند و فیلم‌هایی که با موضوع معرفی این منطقه ساخته شده را در شبکه‌های سیما بازپخش کنند.

رئیس میراثفرهنگی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل در ادامه افزود: باید خانه‌ها و بافت‌های قدیمی شهر نیز در نقشه گردشگری ابوزیدآباد گنجانده شود و برگزاری تورهای یک روزه به مناطق کویری سیازگه ابوزیدآباد توسط بخش خصوصی و کانون‌های فرهنگی همراه با راهنماهای گردشگری بسیار سازنده دانست.

در این جلسه مسئولین نمایندگی آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، میراثفرهنگی و گردشگری ابوزیدآباد، هلال احمر و نمایندگان بخش خصوصی در زمینه خدمات گردشگری برنامه‌های خود را در جهت ارائه خدمات هر چه بهتر در نوروز به گردشگران و مسافران نوروزی ارائه دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز