خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان :

تشکل حرفه‌ای راهنمایان گردشگری لرستان راه‌اندازی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۲۹۲

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان از راه اندازی تشکل حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان خبر داد.

به‌گزارش ایلنا ، عطا حسن‌پور در نشست با رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری ایران اظهار داشت : راهنمایان، بازوان توانمند حوزه گردشگری در زمینه معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی هستند و نقش بسیار زیادی در هدایت مسافران و گردشگران به استان ها ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حاضر 91 راهنمای کارت‌دار در سطح لرستان فعالیت می کنند افزود: راهنمایان در تجربه‌اندوزی گردشگران، رضایتمندی، آموزش، امنیت، افزایش سطح لذت و نیز درک و شناخت فرهنگی هر منطقه نقش بسیار مهمی دارند.

رئیس انجمن راهنمایان و تورگردانان کشور نیز در این دیدار، راه‌اندازی تشکل حرفه‌ای راهنمایان گردشگری لرستان را گامی بلند در راستای ساماندهی فعالین این حوزه خواند و بیان داشت: آماده هر گونه تعامل و همکاری با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در این خصوص هستیم.

محسن حاجی‌سعید، لرستان را یک موزه کامل از جاذبه‌های منحصربه فرد تاریخی و طبیعی دانست و اظهار کرد: راهنمایان به عنوان راویان تاریخ و فرهنگ و سفیران معرفی هر منطقه، نقش تاثیرگذاری در رونق صنعت گردشگری و توسعه هر منطقه ایفا می کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز