خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان:

دو میلیون نهال در قزوین تولید می‌شود /عمده کانون‌های ریزگرد خارج از استان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۹۲۵

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: تولید 2 میلیون اصله نهال در استان قزوین تا سال 1402 هدف‌گذاری شده و ساختارهای آن با همکاری نهادهای مختلف درحال انجام است تا این طرح در هفته منابع طبیعی کلید بخورد.

محسن قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای قانون هوای پاک گفت: تولید یک میلیارد نهال بیابانی و جنگلی در مدت چهار سال در کشور مطرح است که در استان قزوین هم اجرا خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین ادامه داد: در هفته منابع طبیعی 500 هزار اصله نهال توزیع خواهد شد که شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت و همچنین روستاها هدف ما هستند.  

وی عنوان کرد: در سال جاری 30 کیلومتر بادشکن زنده در قالب کاشت نهال، قرق 5 هزار هکتار اراضی بیابانی و کاشت 100 هکتار در برنامه‌ها قرار دارد و نهال‌های کاشه شده کم‌آب‌بر، مقاوم در برابر سرما و بومی استان خواهند بود.

این مسئول با بیان اینکه مبارزه با تخریب و تصرف اراضی ملی در حفظ عرصه‌ها دارای اهمیت است، گفت: چرای بی رویه دام هم باعث از بین رفتن علوفه مرتعی و سیلاب در عرصه ملی خواهد بود که مبارزه با این کار در دست اقدام است.

وی ادامه داد: چرای دام بیشتر در مناطق الموت، طارم سفلی و آوج دیده می‌شود که در حال مبارزه با آن هستیم.

قاسم‌زاده با اشاره به اجرای طرح‌های آبخیزداری گفت: از محل سفر رئیس جمهور 130 میلیارد تومان درنظر گرفته شده که تا کنون 11 میلیارد آن تخصیص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه عمده کانون‌های ریزگرد خارج از استان است، اظهار کرد: عمده کانون‌های ریزگردها یا خارج از استان بوده و یا برای اراضی کشاورزی است که پوشش گیاهی ندارد که به کانون ریزگرد تبدیل شده، برای مقابله با این شرایط در چند سال گذشته، قرق خوبی صورت گرفته و پوشش گیاهی به نسبت خوبی را شاهد هستیم که کانون فرسایش خاکی را کاهش داده، البته همچنان باید مراقبت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز