خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان عنوان کرد؛

اجرای شش طرح مرتع داری تلفیقی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۴۶۸

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: در سال جاری ۶ طرح مرتع داری تلفیقی در استان تهیه و در حال عملیاتی شدن است.

به گزارش ایلنا، محسن قاسم زاده افزود: 8 هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی استان امسال با هدف بهره برداری بهینه از مراتع به طرح‌های مرتع داری تلفیقی اختصاص یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اظهار کرد: در قالب طرح مرتع داری تلفیقی، متقاضیان امکان بهره برداری از مراتع اراضی ملی را در قالب فعالیت‌های اقتصادی نظیر پرورش زنبور عسل، پرورش دام سبک، پرورش شیلات، زراعت چوب، کشت انواع گیاهان دارویی و بوم گردی خواهند داشت.

وی به نقش مرتع داری تلفیقی در صیانت از عرصه‌های مرتعی اشاره کرد و ادامه داد: مرتع داری تلفیقی با بهره برداری مطلوب در قالب ضوابط و چارچوب‌های تعیین شده، تخلفات مربوط به حوزه مراتع و آسیب به این عرصه‌ها را کاهش می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه بهره برداری بهینه از مراتع اولویت سازمان منابع طبیعی به شمار می‌رود، گفت: در سال جاری پروانه چرای دام در سطح ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی استان در اختیار بهره برداران (دامداران متقاضی) قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: آگهی ممیزی مراتع ییلاقی استان قزوین در سطح ۲۲ هزار هکتار نیز فراخوان شده و پس از انجام آن، این عرصه‌ها در اختیار بهره‌برداران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز