خبرگزاری کار ایران

نماینده خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها در گفت و گو با ایلنا:

هنوز در برخی مناطق با مشکل قطعی و افت فشار گاز مواجهیم / در روستاها از سوخت جایگزین استفاده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۸۲۱

نماینده خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها با اشاره به اینکه با همکاری مردم مشکل افت فشار گاز تا حدودی برطرف شده داست، گفت: هنوز در برخی از مناطق استان با مشکل افت فشار گاز و قطعی مواجهیم.

حسین روحی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در این باره اظهار داشت:  فشار شبکه گاز در حالت عادی باید روی 500 پی اس آی باشد در صورتی که در برخی از مناطق خراسان جنوبی روی 40 الی 50 پی اس آی است. اما با همکاری خوبی که مردم کردند تا حدودی مشکل افت فشار گاز برطرف شده است. اما با این وجود در برخی از مناطق قطعی گاز را هم داریم.

وی گفت: در برخی مناطق استان گاز مغازه‌ها، تولیدی ها را قطع کرده اند و تنها در منازل گاز را تعبیه می شود و با وجودی که از دیروز تاکنون هوا گرمتر شده اما هنوز افت فشار گاز در خراسان جنوبی وجود دارد.

عضو شورای عالی استان ها ادامه داد: از این رو قطعی گاز و کاهش فشار شبکه در انتهای شبکه گاز رسانی اتفاق می افتد و خراسان جنوبی هم به واسطه قرار گرفتن در پایان مسیر درگیر این اتفاق شده است.

روحی تصریح کرد: شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، طبس، بشرویه، نهبندان و بیرجند در استان خراسان جنوبی درگیر قطعی گاز شدند و گاز هزار و ۹۰۰ خانوار را قطع شد.

روحی تصریح کرد: به روستاهایی که در  استان قطعی گاز دارند نفت سفید ارسال شده تا اهالی بتوانند از سوخت جایگزین استفاده کنند و با توجه به اینکه حدودا 10 سالی می شود که این روستاها گاز کشی شده اند، اهالی هنوز وسایل گرمای شان را نگه داشته‌اند و امروز برای استفاده از سوخت جایگزین استفاده می کنند.

نماینده خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها افزود: امیدواریم با رعایت بیشتر مردم و صرفه جویی در مصرف گاز و تلاش مسئولان مشکل قطع گاز برطرف شود. چراکه در این سرمای کم سابقه افراد پیر، کودک و یا بیمار دچار مشکل می شوند و ممکن است با خطر جانی روبه رو شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز