خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار قزوین:

تورم و سبد معیشت خانوار چهار نفره باید معیار تعیین دستمزد باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۶۷۳

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: معیار و شاخصی که در شورای عالی کار از آن برای تعیین حداقل دستمزد استفاده می‌شود، تورم رسمی اعلام شده از سوی بانک مرکزی و هزینه معیشت یک خانواده چهار نفره است که کارشناسی شده محاسبه شده و بقیه مسایل گمانه زنی است.

سید جلیل حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به فرآیند تعیین دستمزد کارگران گفت: شورای عالی کار به استناد ماده 41 قانون کار جلساتی برگزار می‌کند و در کمیته دستمزد که سه جانبه است نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان حضور دارند و جلسات تخصصی برگزار می‌کنند.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: شورای عالی کار موظف است در نقاط مختلف کشور و صنایع بررسی کند و براساس معیارهای تعیین شده میزان دستمزد را پیشنهاد دهد و در آن عدالت مزدی هم مطرح است.

وی عنوان کرد: تنها مرجع رسمی که می‌تواند حداقل مزد را تعیین کند شورای عالی کار است که یک شورای سه جانبه است و شاخص‌ها هم به آن‌ها داده شده و باید توجه داشت که افرادی که در شورای عالی کار حضور دارند توسط خود کارگران انتخاب شده و نماینده واقعی کارگران هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز