خبرگزاری کار ایران

در نمایشگاه صنعت آب ایران؛

عروسک باران‌خواه یا «چمچه خاتون» رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۹۰۲

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از رونمایی عروسک باران‌خواه، دست‌ساز و آیینی «چمچه خاتون» در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی «صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران»، با مشارکت ۱۶۴ شرکت داخلی و خارجی، ۹ دی‌ماه با حضور وزیر نیرو خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، یوسف غفارزاده با اعلام این خبر افزود: عروسک باران‌خواه و دست‌ساز «چمچه خاتون» یا «چمچه گلین» که از دیرباز در منطقه آذربایجان در آیین باران‌خواهی مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی «صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران» رونمایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: زمانی که باران نمی‌بارد و کم آبی مردم را به ستوه می‌آورد، «چمچه خاتون» را می‌سازند تا با دست به دعا شدن و برگزاری آیینی نمادین، ابرهای بارنده را فراخوانند و زمین را سیراب از آبهای جاری ببینند.

بر این اساس، «چمچه خاتون» یا «چمچه گلین» نماد امید انسان به رحمت الهی است که در مدت چهار روز و طی روزهای ۹ تا ۱۲ دی‌ماه در فضایی به وسعت هفت سالن نمایشگاهی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران حضور خواهد داشت.این گزارش می‌افزاید، زمان بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی «صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران»، همه روزه ساعت ۸ تا ۱۶ خواهد بود و بازدید برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز