خبرگزاری کار ایران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خبر داد؛

آغاز اجرای طرح کشت قراردادی گندم آبی در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۸۳۰

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با بیان اینکه یکی از پروژه های مورد تأکید وزارت جهادکشاورزی، کشت قراردادی محصولات کشاورزی است، گفت: اجرای طرح کشت قراردادی گندم آبی با هدف حمایت از کشاورزان و تامین گندم مورد نیاز آنها در این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا ملکی افزود: کشت قراردادی محصولات کشاورزی توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی و شرکت بازرگانی دولتی ایران، در حوزه کشت گندم آبی در دستور کار قرار گرفته و با تمام توان در سطح استان در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: روش کار بسیار ساده است به طوری که اپلیکیشن «کشت قراردادی گندم» در سایت شرکت بازرگانی دولتی ایران برای این منظور وجود دارد و البته اطلاع رسانی لازم به کشاورزان انجام شده و کشاورزان می توانند یا نصب اپلیکیشن، ثبت خود را انجام دهند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی اظهار داشت: مزیت کشت قراردادی گندم آبی برای کشاورزی، علاوه بر روش های موجود و قبلی، استفاده از نهاده های کشاورزی و بیمه محصولات و کرایه حمل 100 هزار تومان بازای هر تن برای کشاورزان در زمان تحویل است.

ملکی به استقبال قابل توجه کشاورزان استان از این طرح اشاره داشته و تصریح کرد: تاکنون حدود 100 کشاورز گندمکار در استان در این طرح مشارکت کرده اند و حدود یکهزار هکتار در این طرح ثبت نام شده است. امیدواریم با این طرح، کشت قراردادی گندم توسعه پیدا کند.

وی با تأکید بر اجرای طرح های حمایتی و تشویقی در اجرای طرح کشت قراردادی گندم آبی، بیان داشت: همچنین در این طرح پیش بینی شده است تا در آینده برای کشاورزانی که عملکرد بهتری داشته باشند طرح های تشویقی در نظر گرفته شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز