خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

توزیع روزانه بیش از ۱۵۰۰ تُن میوه از میدان میوه و تره بار ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۷۷۳

رئیس اتحادیه میوه و تره بار ارومیه از توزیع روزانه ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ تن میوه از میدان میوه و تره بار ارومیه خبر داد.

یحیی آرنگ پور در گفت و گو با ایلنا، بیان کرد: روزانه ۰۱۵۰ الی ۲۰۰۰ تُن انواع میوه و مرکبات در میدان تره‌بار ارومیه توزیع و روانه بازار مصرف می‌شود.

آرنگ پور با بیان اینکه هیچ. کمبودی در تامین میوه شب یلدا در ارومیه وجود ندارد گفت: به منظور تامین مایحتاج شهروندان و کنترل قیمت اقلام مصرف میوه مورد نیاز شب یلدای شهروندان تهیه و روزانه توزیع می شود.

وی از اشتغال مستقیم ۲ هزار نفر به صورت ثابت در میدان میوه و تره بار ارومیه خبر داد و گفت: این تعداد اشتغال نسبت به فصل برداشت میوه متغیر بوده و در شش ماهه اول سال به ۱۵ هزار نفر افزایش پیدا می کند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار ارومیه با اشاره به اینکه میدان میوه و تره بار ارومیه یکی از بزرگترین و استراتژیکی ترین میادین میوه و تره بار کشور و بزرگترین آن در شمال غرب کشور است گفت:از این میدان به ۴ کشور میوه و تره بار صادر می شود.

وی با بیان اینکه عمده محصول صادراتی میدان میوه ارومیه هندوانه است گفت: هندوانه در استان های جنوبی کشور تولید و پس از انتقال به ارومیه به کشورهای عراق و ترکیه صادر می شود.

آرنگ پور عمده محصولات صادراتی ارومیه را انواع هلو،شلیل،انگور و سیب عنوان کرد و گفت: مقصد محصولات کشاورزی تولید‌داخل استان‌به‌کشورهای‌امارات،هند،افغانستان،ترکبه و عراق است.

وی افزود: در این میدان  ۱۲۰ غرفه به صورت فصلی فعالیت می کنند و ۱۰۰ غرفه نیز در زمینه صادرات محصولات باغی و کشاورزی فعال هستند.

انتهای پیام/
فرزادصدقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز