خبرگزاری کار ایران

در آینده نزدیک رقم حواهد خورد؛

تاسیس دبیرستان تخصصی هوش مصنوعی توسط آستان قدس رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۵۴۱

مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی گفت: تاسیس دبیرستان تخصصی هوش مصنوعی با رویکرد آشنایی دانش‌آموزان با ابزارهای اصلی هوش مصنوعی در دستور کار آستان قدس رضوی قرار دارد.

به گزارش ایلنا از مشهد، آستان قدس رضوی با هدف ارتقای سطح کیفی آموزش در کشور و توسعه فرهنگ کارآفرینی و نخبه‌پروری و به عنوان یکی از راویان پیشرفت، نهضت دانش‌بنیانی در مدارس را آغاز کرده است.

مجتبی بهنام تقدّسی، مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی در جمع مدیران نواحی هفتگانه آموزش و پرورش و تبادکان به اهمیت این موضوع اشاره و اظهارداشت: نظام آموزشی کشور دچار چالش‌های متعددی است که یکی از آنها، بیگانه بود سیستم آموزشی با کارآفرینی و صنعت است و شرکت صنایع پیشرفته رضوی با ایجاد نهضت دانش‌بنیان در مدارس، افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در حوزه فناوری‌های نوین را ارتقا خواهد داد.

وی افزود: نظام آموزشی کشور ناکارآمد و به شدت سنتی است و نه تنها در سیستم آموزشی هیچ توجهی به هدفگذاری‌های کلان در کشور، گام دوم انقلاب و سیاست‌گذاری مقام معظم رهبری در زمینه‌هایی مانند دانش‌بنیان، هوش مصنوعی، انرژی هسته‌ای و سلول‌های بنیادی نمی‌شود بلکه اکثر معلمان نیز با این حوزه‌ها بیگانه هستند. 

تقدسی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان راه نجات کشور، تصریح کرد: متاسفانه در مدارس، دانش‌آموزان تنها به صورت بانک‌هایی از محفوظات پرورش می‌یابند که در سال‌های بعد علی‌رغم دریافت مدارج بالای تحصیلی، در زمینه خلاقیت، اعتماد به نفس، فن بیان، کارآفرینی و... هیچ تبحری ندارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز