خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران فارس:

بالا رفتن قیمت اجاره مسکن بسیاری از جامعه ایثارگران را با مشکل روبرو کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۹۴۷

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: با بالا رفتن قیمت اجاره در کشور بسیاری از جامعه ایثارگران با مشکل روبرو شده اند و این درحالی است که وام هایی با سود مشارکت ۱۸ درصد تامین شده است که تعداد محدودی است.

به گزارش ایلنا، ابراهیم بیانی در نشست خبری با اشاره به وام ۴۰۰ میلیونی قرض الحسنه برای خرید و رهن مسکن افزود:  این وام در شهرستان ها ۳۰۰ میلیون تومان است که به واسطه افزایش قیمت زمین درنظر گرفته شده است.

بیانی یادآور شد: به رغم پیگری ها نتوانستیم همه نیازهای جامعه ایثارگری به شکلی که شایسته آنها است پاسخ دهیم.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه ایثارگری فارس جامعه قابل توجهی را داریم و این نشان دهنده ظرفیت بالای فارس است بیان کرد: ۴۲ هزار جانباز سرافزار از ۵ درصد تا ۷۰ درصد داریم که از ارتش، فراجا، سپاه پاسداران، بسیجی، جهادکشاورزی و آحاد مختلف مردم هستند و در طول  دوران دفاع مقدس به دعوت امام راحل لبیک گفتند و مقابل دشمن ایستادند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس ادامه داد: این مجموعه در بین بنیادهای کشور از جهت پوشش جامعه ایثارگری پرتعدادترین است و معادل ۷ استان کشور جامعه ایثارگر را تحت پوشش دارد. 

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید سرافراز در استان فارس داریم، خاطرنشان کرد: توفیق خدمت به خانواده آنها تاج افتخار بنیاد شهید است و ۲ هزار و ۲۳۹ نفر آزاده سرافراز داریم که ۴ نفر آن بانوان هستند.

بیانی با بیان اینکه بیشترین ان جی او ها از جامعه ایثارگری در بین استان های دیگر داریم، خاطرنشان کرد: از جمله آن انجمن جانبازان بصیر، انجمن جانبازان قطع عضو، انجمن جانبازان ضایعه نخاعی، انجمن فرزندلن شهدا، انجمن جانبازان مونث با عضویت ۱۶۴ نفر از بانوان، انجمن همسران شهدا، انجمن جانبازان شیمیایی،... است که از فعال ترین انجمن ها هستند.

وی افزود: همزمان با چهلم شهدای شاهچراغ دو مراسم به صورت مشترک؛  گرامی داشت سالگرد شهید دستغیب و دومین سالگرد سرلشکر استوار محمودآبادی نیز در ۱۷ آذرماه برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران فارس با اشاره به برگزاری ششمین دوره مسابقات کتاب خوانی تحت عنوان راه روشن برگرفته از کتاب شهید دستغیب بیان کرد:  برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی توسط هنرمندان در رشته های نقاشی خط و خوشنویسی با حضور جامعه ایثارگری از  ۶ استان فارس، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان، بوشهر و سیستان بلوچستان همزمان با سالروز شهید حاج قاسم سلیمانی در دیماه برگزار می شود.

بیانی افزود: امروز با برخی از دیدگاه ها و  اظهار نظرها از برخی افراد روبرو هستیم که هرچه امتیاز است برای این خانواده ها است که اظهار نظر تلخی است و هم خانواده شهدا و ایثار گران و هم ما رنج می بریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران فارس یادآور شد: برخی از امتیازاتی که گفته می شود سالها است به خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران داده نشده است و امروز باید این عزیزان را روی سر بگذاریم و با عزت و افتخار برخورد کنیم و جوانان به آنها به عنوان الگو نگاه کنند. بیانی افزود: امروز ما شرمنده این عزیزان هستیم و نمی توانیم پاسخگو حداقل نیاز آنها باشیم.

وی با بیان اینکه۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران فرم ج آنها سبز است و در نوبت دریافت زمین هستند، تصریح کرد: در این راستا ۱۸ جلسه با مجموعه استانداری، نماینده ولی فقیه در استان، اداره مسکن و شهر سازی و  نمایندگان مجلس برگزار شده است و توافق شده است که انهایی که پرونده شان در شهرستان است مشکل حل شود و افرادی که در شیراز هستند به چند روش واگذاری زمین مشاعی ۲۰۰ متری به سه نفر، ساخت انبوه و...دنبال می شود و امید است در فاصله زمانی یکسال آینده بخش اعظمی که در نوبت دریاقت زمین هستند برطرف کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز