خبرگزاری کار ایران

3125 دادخواست کارگری و کارفرمایی در همدان رسیدگی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۷۶۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان از رسیدگی به ۳ هزار و ۱۲۵ دادخواست کارگری و کارفرمایی از ابتدای سال جاری در هیات‌های تشخیص خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، یوسف شعبانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳هزار و ۱۲۵ دادخواست کارگری و کارفرمایی در استان همدان رسیدگی شد اظهار کرد: براساس اطلاعات سامانه جامع روابط کار تعداد یک هزار و ۲۶ فقره دادخواست در هیات‌های حل اختلاف اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد این درخواست ها به صدور رأی منجر شده و خوشبختانه ۱۳ درصد آرای صادره نیز سازشی بوده است گفت: در شعب حل اختلاف نیز ۶۰ درصد در خواست‌ها به صدور رای منجر شده است و ۹ درصد آرا صادره در این شعب سازشی بوده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان کرد: اختلافات میان کارگر و کارفرما در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین آنها یا نمایندگانشان در ‌شورای کار و انجمن صنفی کارگران و کارفرمایان حل و ‌فصل می‌شود و در صورت عدم سازش از طریق هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف مورد رسیدگی و حل و فصل قرار می‌گیرد.

وی گفت: بر اساس ماده ۲۲ آیین دادرسی کار ، هر یک از طرفین پرونده می‌تواند برای خود یک نماینده تام الاختیار انتخاب و به مراجع معرفی کند تا پیگیر مطالبات آنها باشد.

شعبانی خاطرنشان کرد : با توجه به اهمیت این موضوع، اصلاح آیین دادرسی کار با بازنگری ماده 22 آن تاثیر به سزایی در روند رسیدگی عادلانه در مراجع مذکور و احقاق حقوق کارگران و کارفرمایان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز