خبرگزاری کار ایران

در سال زراعی جاری صورت می‌گیرد؛

اجرای طرح جهش تولید در 60 هزار هکتار از مزارع قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۶۷۹

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در‌ سال زراعی جاری 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان با هشت محصول زراعی به زیر کشت طرح جهش تولید در سال جاری خواهد رفت.

به گزارش ایلنا، حسن جلیلوند با اعلام این خبر گفت: این محصولات شامل گندم، جو، نخود، عدس، علوفه، گلرنگ، کاملینا و گیاهان دارویی است که در این طرح تحت برنامه عملیات به زراعی قرار می‌گیرند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به پیشرفت فیزیکی مرحله کاشت طرح جهش تولید در دیمزارهای استان در سال زراعی جاری اظهار کرد: تاکنون از مجموع 32 هزار و 400  هکتار سطح گندم، 12 هزار و 570 هکتار و از مجموع 12 هزار هکتار جو تاکنون 415 هکتار سطح قرارداد منعقده شده است.

وی گفت: در همین راستا 60 دستگاه ادوات کشاورزی در بین کشاورزان استان توزیع خواهدشد.

این مسئول بیان کرد: همچنین از 3 هزار هکتار سطح برنامه علوفه استان تاکنون 30 هکتار قرارداد با کشاورزان برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها منعقد شده است.

جلیلوند افزود: در سال جاری از محل طرح جهش تولید در دیمزارهای استان مقرر شده تا این تعداد دستگاه که شامل انواع ادوات کاشت، داشت و برداشت و تکنولوژی‌های نوین از جمله پهپاد است با هدف ارتقای سطح مکانیزاسیون در اراضی دیم با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه با عاملیت بانک ملی بین بهره‌برداران استان به ارزش 73 میلیارد ریال توزیع شود.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز