خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت استان:

خرید تضمینی بیش از چهار هزار تن کلزا در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۶۳۶

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از خرید 4 هزار و 680 تن کلزا بصورت تضمینی از کشاورزان این استان از ابتدای فصل خرید تاکنون خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن جلیلوند درباره خرید تضمینی کلزا در استان گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۷۰۰ تن کلزا از کشاورزان این استان خریداری شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی در سال زراعی جاری و کاهش حدود ۴۰ درصدی نزولات نسبت به میانگین بلند مدت همچنین برداشت بخشی از مزارع کلزای استان به صورت قصیل و کاهش تخصیص میزان آب از شبکه سد طالقان متاسفانه بخشی از سطوع زیرکشت این محصول در استان غیرقابل برداشت شد که عملا سطح قابل برداشت کلزا به حدود ۲۷۰۰ هکتار رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال زراعی گذشته ۴۲۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این استان به کشت کلزا اختصاص یافت که ۴۷۸۵ تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شد، اما امسال به رغم کاهش حدود ۳۵ درصدی سطح زیرکشت، تاکنون میزان خرید کلزا به ۴۶۸۰ تن رسیده که به مرز خرید سال گذشته نزدیک شده است.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یاد آور شد: بیشترین سطح زیرکشت مربوط به شهرستان آبیک با ۱۰۴۸ هکتار و البرز با ۷۶۲ هکتار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز