خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد:

تحقق حدود ۷۰ درصد تولید از اراضی زراعی استان اصفهان علی رغم وجود کم آبی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۷۷

با وجود محدودیت های آبی بویژه درشهرستان های حوزه زاینده رود، کشاورزان استان، توانستند به کشت ۷۰ درصدی از اراضی زارعی استان دست یابند.

ایلنا: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در نشستی با مدیران عامل اتحادیه تعاونی تولید کشاورزی اصفهان ضمن تبیین روند تشکیل نظام‌های بهره برداری کشاورزی در کشور گفت: نظام‌های بهره برداری بطور کلی بصورت شرکت‌های سهامی زراعی، تعاونی تولید، کشت صنعت بزرگ و معیشتی می‌باشد، که در این میان نظام تعاونی تولید به دلیل حضور فعال کشاورزان مالک در عرصه تولید توانسته موفقیت‌های خوبی را کسب کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ قدرت اله قاسمی در ادامه افزود: نقش سازمان تعاون روستایی نقش ساماندهی و پیگیری امور تعاونی‌های تولید می‌باشد و مباحثفنی و کار‌شناسی کشاورزی دربخش کشاورزی استان را پیگیری می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کم آبی و خشکسالی استان افزود: کشاورزی استان با محدودیت‌های آبی جدی روبروست بویژه درشهرستان‌های حوزه زاینده رود ولی با این وجود در حال حاضر کشت حدود ۷۰ درصد اراضی زارعی استان تحقق یافته است وضروری است نسبت به ارتقاء کمی و کیفی کشت درمناطقی که ازآب برخوردار هستند اهتمام بیشتر داشته باشیم تا سطح تولیدات استان کاهش نیابد.

شایان ذکر است در حال حاضر تعداد ۵۵تعاونی تولید و شرکت سهامی زراعی درسطح زراعی، ۱۰۶ هزار هکتار با ۱۸۵۰۹ نفرعضودراستان اصفهان فعال هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز