خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان:

خرید تضمینی گندم در قزوین به مرز ۵۰ هزار تن رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۸۵۹

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات خرید گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان به مرز ۵۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش ایلنا، علی راه انجام با اعلام این خبر گفت: پیش بینی می‌شود، حدود ۱۶۳ هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه بعد از گذشت ۲ هفته از آغاز فصل خرید این میزان گندم از کشاورزان استان خریداری شده اظهار کرد: تاکنون ۳۰ درصد از پیش بینی خرید گندم در استان محقق شده است.

وی یادآور شد: امسال ۲۲ مرکز در سطح شهرستان‌های استان عملیات خرید گندم از کشاورزان را برعهده دارند.

این مسئول گفت: استقبال کشاورزان به تحویل گندم بصورت تضمینی به دولت بسیار خوب است و با هماهنگی و برنامه ریزی‌های انجام شده تلاش می‌شود محصولی به خارج از استان منتقل نشود و با تمام واسطه‌ها هماهنگی‌های لازم انجام شده که گندم خریداری شده از کشاورزان را به مراکز خرید تحویل دهند.

راه انجام افزود: کارشناسان فنی جهاد کشاورزی درسطح استان نظارت لازم بر مراکز خرید گندم از کشاورزان را دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده و دستور مقام عالی وزارت امسال ۸ محصول زراعی بصورت کشاورزی قراردادی انجام می‌شود که گندم نیز یکی از این محصولات است.

راه انجام اضافه کرد: طرح کشاورزی قراردادی به این صورت است که دستگاه مجری اعم از دولتی با خصوصی تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت را مدیریت و طبق قرارداد با کشاورز نسبت به تامین بذور، کود و نهاده‌های مورد نیاز اقدام می‌کند و در پایان بصورت نرخ تضمینی یا حتی بالاتر اقدام به خرید می‌کنند و کشاورزان دغدغه‌ای برای فروش محصول نخواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز