خبرگزاری کار ایران

۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان قزوین خریداری شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۳۹۶

از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان قزوینی خریداری شده است.

مجری طرح گندم سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ حمید نوری نیا افزود: از سطح از مجموع ۱۶۴ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم تحت کشت محصول گندم در سال زراعی جاری، تاکنون ۱۰۷ هزار هکتار گندم از مزارع کشاورزی آبی و دیم استان برداشت شده است.

وی تاکیدکرد: به منظور تسهیل در تحویل گندم توسط کشاورزان به مراکز خرید بالغ بر ۳۱ مرکز خرید اصلی و فرعی تحت پوشش شرکت غله و سازمان تعاون روستایی استان آماده همکاری با گندمکاران جهت خرید محصول آن‌ها هستند.

نوری نیا با اشاره به اینکه کلیه مراکز خرید آماده تحویل گندم مازاد بر مصرف کشاورزان است، تصریح کرد: خوشبختانه با تامین اعتبار لازم پرداخت وجوه گندم تحویلی کشاورزان نیز هم اکنون به روز بوده و از روند بسیار خوبی برخوردار است.

به گفتهٔ وی؛ در راستای تامین بذر مورد نیاز مزارع استان در سال زراعی آتی نیز تا کنون بالغ بر ۴ هزار ۶۰۰ تن گندم بذری از مزارع طرف قرارداد و تحت نظارت پیمانکاران بذری استان خریداری شده است که پس از طی فرآیندهای لازم آماده توزیع بین گندمکاران متقاضی خواهد شد.

این مقام مسئول به کشاورزان گندمکار توصیه کرد: با تحویل محصول مازاد بر مصرف خود به مراکز خرید مجاز ضمن همیاری در رسیدن به خودکفایی کشور در تولید گندم، در اولویت دریافت نهاده‌ها و خدمات سازمان جهاد کشاورزی قرار گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز