خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پدافند غیرعامل استان:

حمل مواد شیمیایی خطرناک از موارد مهم پدافندی در قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۱۲۹

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: باتوجه به اینکه قزوین استانی صنعتی است و مقدار زیادی مواد شیمیایی در استان وجود دارد و حمل می‌شود این موضوع از حساسیت خاصی برخوردار است و حاملین مواد شیمیایی خطرناک مورد رصد بوده و چند مانور در این بخش برگزار شده است تا کمترین آسیب را در حمل و نگهداری این مواد داشته باشیم.

سید جلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به سند جامع پدافند غیرعامل استان گفت: این سند در سال گذشته توسط استاندار ابلاغ شد و شش ماه پس از آن دستورالعمل‌های اجرایی آن به 11 کارگروه تخصصی ابلاغ شد و با توجه به جامعیت و مطالعات علمی و پژوهشی ضرورت به بازنگری وجود ندارد و صرفا در برخی موارد محدود تخصصی اصلاح‌هایی مد نظر است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین ادامه داد: مجموع دستگاه‌ها در حوزه پدافند غیرعامل وظیفه بر عهده دارند، در همین راستا در دو سال گذشته طبق ابلاغ سازمان برنامه و بودجه دو درصد اعتبارات هر دستگاه در این حوزه هزینه شود که البته غیراجباری بود، در سال 1401 این قانون اجبار شده اما به یک درصد کاهش پیدا کرده که الزام آور است؛ با وجود این یک درصد امکانات برای پیاده سازی برنامه‌های بلند مدت عدد ناچیزی است؛ چرا که اجرای برنامه‌های پیشگیرانه به هزینه‌های بالایی نیاز دارد که به‌روز رسانی ژنراتورهای برق اضطراری بیمارستان‌ها از جمله این پروژه‌ها است.

وی عنوان کرد: البته این مشکل هم وجود دارد که در برخی موارد برای اجرای برنامه‌ها به موقع اقدام نمی‌شود، طرح‌های پدافندی هرچه سریع‌تر اجرا شوند با بودجه‌های موجود کارهای بیشتری را می‌توان  انجام داد، زیرا با گذشت زمان و تورم اگر اجرای پروژه‌ها به آینده مؤکول شود به هزینه بیشتری نیاز دارد.

این مسئول با بیان اینکه در استان قزوین 11 کارگروه فعال است، اظهار کرد: این کارگروه‌ها براساس  آسیب‌های استان و کشوری طراحی و هر بخش به متخصصین سپرده شده و همه آن‌ها دارای اهمیت هستند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت ایمنی در حمل مواد شیمیایی گفت: واحدهای تولیدکننده و شرکت‌های حمل و نقل وظایفی را در این راستا به عهده دارند و دستورالعمل‌های خاصی برای حاملین مواد خطرناک تعریف شده که باید در مراحل مختلف بارگیری، حمل و تخلیه بار رعایت شود.

حسینی ادامه داد: در کنار اینکه این حاملین مواد شیمیایی باید از مسیرهای حادثه خیز عبور نکنند لازم است نیروی انتظامی هم از ورود و خروج این خودروها اطلاع داشته باشد و تحت رصد قرار دهد.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز