خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین خبر داد؛

تشکیل پرونده کیفری برای بوق زدن ممتد در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۶۶۸

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: طبق ماده 618 قانون مجازات اسلامی تعزیرات کسانی که با بوق زدن‌های ممتد آسایش مردم را بر هم زده و موجب اخلال در نظم و آرامش مردم شوند، خودروی آن‌ها تا پایان محاکمه توقیف و برایشان پرونده کیفری تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسین رجبی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر تصریح کرد: تاکنون 26 لیدر اغتشاش در استان دستگیر شده‌اند و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار کرد: برای 55 نفر از دستگیرشدگان حوادث و ناآرامی‌ها کیفرخواست صادر شده، کسانی که با اقدامات خود موجب آسیب و خسارت به بیت المال و ماموران انتظامی می‌شوند با مجازات محاربه و مفسد فی الارض مواجه خواهند شد.

رجبی در ادامه گفت: در ماه‌های اخیر و با ابتکار دادستانی قزوین یکی از شعب دادسرا به عنوان شعبه ویژه رسیدگی به جرائم ناشی از جنگ تحمیلی و تروریسم تعیین شد.

وی همچنین عنوان کرد: این شعبه در رابطه با ماده 5 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 به شکایات ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهدا از رژیم بعث عراق و منافقین کوردل به سرپرستی مسعود و مریم رجوی و عوامل آن‌ها و همچنین جنایات رژیم غاصب اسرائیل، آمریکا و انگلیس و کشور‌های غربی حامی تروریسم رسیدگی خواهند کرد.

این مقام عالی قضایی استان خاطر نشان کرد: بر همین اساس در حال حاضر چند تن از خانواده شهدای قزوین با حضور در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم ناشی از جنگ تحمیلی و تروریسم علیه گروهک منافقین در خصوص جنایات انجام شده در بحث ترور و شهید کردن فرزندانشان طرح دعوای کیفری کرده و پروندشان در مرحله رسیدگی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز